PROMOTION [Kutulu] Mardrömmar från Amerika – Gratis PDF, ePub och källpaket!

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Ja, jag vet, massa nyheter från mig nu – men det är mellandagarna! Perfekt tillfälle att fixa allt sånt där man inte hunnit under året, eller skjutit framför sig. Att göra det där lilla sista på alla projekt som legat och jäst, liksom.

Så:

Mardrömmar från Amerika.jpg

I slutet av 2021 släppte jag och Eloso den ambitiösa äventyrssamlingen Mardrömmar från Amerika, av den oefterhärmliga @Gabrielle de Bourg . Nu första året efter släppet har vi sålt PDF:en via DrivethruRPG, men nu är det – tyckte vi – dags att göra ett traditionellt Kranksläpp!

Därmed finns från och med idag på hemsidan:
  • En interaktiv PDF med bokmärken, lager och annat göttigt man kan förvänta sig. Det som återstår är att tillse att den är lite mer tillgänglig (accessible), men det ska jag ordna senast i januari.
  • En ePub utan DRM – givetvis med flexibel layout, innehållsförteckning och så vidare. Den bestämmer väldigt lite vad gäller typsnitt och torlekar etc, så den bör funka i alla eboksläsare värda namnet och bvör då också anpassa sig bra efter läsarens egna inställningar.
  • Ett källpaket – alltså en zipfil som innehåller allt man får när man gör "Package book" i InDesign – med andra ord, alla illustrationer i originalupplösning och alla InDesign-filer, samt INDTT-filer för den som vill arbeta i en äldre version av InDesign. Precis som tidigare släpp är boken nu alltså "open source" – källkoden är tillgänglig, och genom CC-BY-licensen får man använda sig av alltihop så länge man anger upphovsperson och så vidare.
 
Last edited:

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,310
Som författare är ändå den sak man vill mest att folk tar del av ens berättelse och då känns det väldigt kul att ha något alla kan få läsa. Speciellt då jag känner att det här också innehåller mina mer unika tolkningar av Lovecrafts universum, så då blir det extra kul att kunna referera till!
 
Top