Nekromanti [Kutulu] Layoutkorr sökes!

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Så. Ibland händer saker på kort varsel.

Jag har just fått veta att det finns en möjlighet att Kutulu trycks via offset och ges pärm ("hårdpärm" alltså). Det är naturligtvis väldigt goda nyheter, men det innebär att layouten måste bli klar betydligt snabbare än jag ursprungligen hade tänkt. Nu blir det alltså bråda dagar!

Jag kommer att färdigställa en PDF med alla illustrationer och all layout och så vidare den här veckan. Målet är lördag kväll.

Därefter kommer jag att behöva hjälp med att korra layouten och typografin, jag tänker mig 1-2 personer.

Så - om du har erfarenhet av layout och typografi, om du vet vad kägel är och har jagat dubbla horungar, om du vet hur mycket utrymme det ska vara i början av ett stycke och kan skilja på talstreck och bindestreck - hör av dig! Jag kommer att behöva ha in korr inom max en vecka från det att du får PDF:en. Meddela gärna eventuella anspråk; jag har ingen jättebudget men betalar gärna för väl utfört arbete. Att du får ditt namn i boken är en självklarhet.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Eftersom PDF:en inte är 100% klar ännu så kan jag inte ge något exakt antal. Det blir fler än 50, jag blir förvånad om det blir fler än 64.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Rätt sent ute, men jag hjälper gärna till. Läser tredje året textdesign på högskola och har just nu en hyfsat lugn kurs. Bara att hojta till om det fortfarande är aktuellt!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Hej!

Tack för erbjudandet, men tyvärr är layout- och typografikorren redan i princip avslutad - och jag kommer antagligen inte att ha tid för en vända till.

Jag kommer dock att ropa efter korr av baksidestext inom ett par dagar, så håll ögonen öppna =)
 
Top