Det har varit en lång kamp för att få Handbok i Scenariokonstruktion till tryck – 2022 skapade jag tydligen de första dokumenten till det som skulle bli den här boken, och tankarna har funnits längre än så.
Kutulus grundbok är ju framför allt fokuserad på hur man spelar och lite hur man anpassar existerande scenarier – men jag har i stort sett hela tiden tyckt att det saknades lite "kött på benen" när det gäller vad jag egentligen tycker är den viktigaste biten, alltså hur man skapar egna. Och det är ju också något jag spenderat i stort sett hela min karriär som rollspelsmakare med att fundera över.
Så här är den nu till slut, med nya illustrationer av Fredrik Kaufeldt Olsson och nytt omslag av Enmanuel Martinez. Ingen AI har använts någonstans; omslaget är en riktig fysisk målning i olja och akryl. Och alla orden är mina, så finns där några hallucinationer så är de av den alldeles vanliga sorten =)
Det är väldigt kul att den äntligen är en fysisk bok! Hoppas ni också gillar den!
LÄNK HÄR
Därifrån kan man klicka sig vidare till antingen Adlibris, Bokus eller Akademibokhandeln, eller till Urverks Publit-webshop (man väljer själv om man vill stödja boklådorna eller skicka pengarna direkt till mig s a s). Det finns också en 100% gratis och fri PDF; så snart jag orkar ska jag också lägga ut det sedvanliga InDesign-paketet så det verkligen blir "open source".
Även japanerna har suttit och väntat på att den här boken skulle bli klar, så snart kommer även en japansk utgåva (appropå saker som är väldigt roliga)!
Last edited: