Nekromanti Kungliga Landsvägar

Hamsterbane

Veteran
Satt med Consaberkartan och funderade lite, eftersom en av mina imperialistiska spelare planerar att bygga en stenlagd väg mellan Narekh-Renk-Ghor och Rimon (rätt igenom hans baroni) för att locka handel till regionen.

Min fråga var därför: vilka av de markerade vägarna på Consaberkartan kan antas vara kungliga landsvägar, och vilka är stenlagda vägar, eller rentav vanliga vägar? Några idéer om riktlinjer?

Krille

Lord
"Min fråga var därför: vilka av de markerade vägarna på Consaberkartan kan antas vara kungliga landsvägar, och vilka är stenlagda vägar, eller rentav vanliga vägar?"

Du kan rätt kallt räkna med att alla markerade vägar är kungliga.

Wictor

Warrior
Re: De kejserliga då???

Fanns det inte kejserliga vägar också? Kvarlevor från Colonan har jag för mig att det var.

Krille

Lord
Re: De kejserliga då???

"Fanns det inte kejserliga vägar också? Kvarlevor från Colonan har jag för mig att det var."

En kunglig väg är en kejserlig väg som används. En kejserlig väg som inte används är som mest en upphöjd vall som går genom ett streck genom terrängen.

Alla andra vägar är 1) inte raka, utan följer terrängen samt 2) inte stenlagda, utan egentligen bara nödtorftigt underhållna jordvägar. Det enda stenlagda från modern tid i Consaber är gator i städernas finare kvarter och broar.