Varulv Kungariket Död: Varulv - Spelet är slut!

En liten baktanke hade jag när jag la det här så här tidigt i oktober att vi skulle ha en chans att planera en omgång till samma månad om det blev lite för kort och lika trasigt som Ulvgårdens gästabud, men det kanske blir lite mastigt 😁

Tycker nog det här var ett mer spännande spel att följa från sidan än vanligt. Vet inte om det beror på att mekaniken blev nåt som diskuterades mycket vilket kanske underlättar för en utomstående att hänga med i.

Octagonal måste ju få nån form av utmärkelse för sitt särdeles usla bybospel i slutet av R1 - jag hade liksom Vimes honom som trolig ulv tillsammans med POJ, ett radarpar vars rödhet förstärktes av POJs meningslösa röst på Octa i R2. Men den kanske största buffen Octa gav till ulvlaget var att hans härjande om att "vem har sagt att det är samma regler vid AD" gjorde att Anthrox Nixon-inspirerade moral majority-argument tydligen gick alla bybor förbi. Vadå resultatet vid AD speglar inte majoriteten?

Stratten hade jag inte på kartan.

Men den kanske största buffen Octa gav till ulvlaget var att hans härjande om att "vem har sagt att det är samma regler vid AD" gjorde att Anthrox Nixon-inspirerade moral majority-argument tydligen gick alla bybor förbi. Vadå resultatet vid AD speglar inte majoriteten?
Gissa om jag behövde lägga band på mig för att inte bara helt och hållet slänga mig över den dinglande köttbiten 😅 hade ju sett supersus ut om jag bara dirwkt hakade på Octa där från ingenstans, men gud vad jag ville. Istället tvingade jag mig att sega igenom minutrarna tills fler vindar vände och det fanns något att bygga ett försvar på och snabbt hamra in det så det lät någorlunda försvarbart. Var ju riktig tur där att även BM tyckte det blev en bra idé att kritisera AD.

Och ja, sista timmen på R1 var alltså en återhållsam Planthox.

och just det - AD är en så jävla kass idé eftersom det är enklare att sätta upp Svansjön med en förskolegrupp på crack än att få ett gäng varulvspelare att komma överens och sen hålla sig till ett enda jävla skit
Ja, jag är lite glad att jag inte var med i det här spelet för de timmarna av att börja diskutera hur AD egentligen funkar EFTER deadline hade varit ett rött skynke helt och hållet specialdesignat för att paja mitt blodtryck.

En liten baktanke hade jag när jag la det här så här tidigt i oktober att vi skulle ha en chans att planera en omgång till samma månad om det blev lite för kort och lika trasigt som Ulvgårdens gästabud, men det kanske blir lite mastigt 😁
Rematch! Rematch!

Ja, jag är lite glad att jag inte var med i det här spelet för de timmarna av att börja diskutera hur AD egentligen funkar EFTER deadline hade varit ett rött skynke helt och hållet specialdesignat för att paja mitt blodtryck.
Jag ifrågasatte meningen med AD både innan och efter klockan 20. Både jag och Octa var bybor.

Däremot förespråkade jag att alla skulle rösta lika för att låta slumpen avgöra jägare 2-4. Detta lyckades vi med i R2 trots eller tack vara att vi struntade i AD. Vi bara pratade ihop oss helt enkelt.

Jag kan spela en omgång till om det är Kungariket Död. 👏

Det hade nog lirat lite längre med 11 spelare. Men jag kör gärna igen 2027, det verkar ha varit många som gillat det och både jaktlagsmekaniken och principröstningen gav ju utrymme för bra diskussioner och en hel del taktik så det känns värt att testa igen.
Ja! Även om det var många regler och fler tillkom så var alla regler öppna och tydliga. Jag gillar inte när alla spelare får olika information för då spelar vi inte samma sport.

Jag ifrågasatte meningen med AD både innan och efter klockan 20. Både jag och Octa var bybor.

Däremot förespråkade jag att alla skulle rösta lika för att låta slumpen avgöra jägare 2-4. Detta lyckades vi med i R2 trots eller tack vara att vi struntade i AD. Vi bara pratade ihop oss helt enkelt.

Tanken med AD är ju att man kan rösta helt som vanligt (d.v.s. försöka starta nya drev, rösta på den man misstänker etc) fram till en viss punkt, för att efter AD kunna lägga rösterna till rätta i enlighet med utfallet vid AD. På det sättet skapar man möjligheter till röstanalys (som i det här fallet ju hade potential: POJ och Anthrox var faktiskt ulvar), och möjlighet att koordinera plats 2-4. Det är tanken bakom AD. Men det bygger ju på att byn accepterar lösningen, gör den det inte fungerar det ju inte alls. Problemet med att låta det skötas organiskt är att det blir ganska lätt för ulvar att gömma sig i att bara rösta med majoriteten, med AD kan man pressa folk till självständiga ställningstaganden innan AD. Om gränsen mellan självständigt röstande och koordinering är diffus skapar man ett utrymme för ulvarna att undkomma press.

Jag gillar AD som en spelmekanik bland många andra för Varulvsspel.
Det blir en tidpunkt innan rundans slut där alla spelare tvingas delta och ta ställning. Engagera sig. Förklara sitt val osv.
Även ett verktyg för de som inte hinner delta så mycket att få hjälp med en hållpunkt där de får nåt tydligt att ta ställning till.
Utifrån AD kan alla ta spelet vidare.

Konkret förslag: Kungariket Död: Återuppståndelsen spelas m start 18/10. Anmälan fr o m nu.

@Hägerstrand och @BiobunkerVII auto-anmälda pga de vill det innerst inne. 💪

@Sysp

(Det är ändå lite luft tills dess, man hinner ragga folk och det blir lite luft efter innan @StradhLestat spel.)
Jag lär lågflyga som ett AS om det startar där. Det är dagen efter spelkongressen. Där jag är med på middagen och festen efteråt...och sedan mest troligt hamnar på sjätte tunnan till de stänger och jagar iväg oss.
Fan förra året (eller var det året) var jag fortfarande full när vi påbörjade Mortal Combat och jag svek Vimes som ulv något fruktansvärt.
Oavsett, så har det varit lika illa dagen efter, på alla spelkongresserna för mig....

Back