Varulv Kungariket Död: Varulv - R2

Du var helt införstådd med varför vi ville slumpa in jaktlaget, men valde att gå stick i stäv med byns vilja. Varför?
Ja.
Varför skrev jag i natt. Pröva att läsa mina poster👍
Vi skulle göra det svårare för ulvarna att lyckas med Nattmordet.
Det var hela anledningen till att det skulle slumpas!
Att det sen kunde snajpas på det var inget som ”förstörde” det försvaret mot nattmord!

Som jag skrivit så var det till och med ett bra byboigy drag för om de tex försökt Nattmörda mig så hade vi nu denna runda suttit utan Nattmord.

Ok?
Dags att dra in klorna nu och pudla nu Anth👍

häg sannolihet att du fixade så att Vimes blev mördad, eftersom du kan ha snott hans plats.
Märklig idé?
Brynolf tror jag skrev om nerknarkad by eller vad tänker du om Ulvarnas Nattmord?
Tror du SL lottar vem som ska bli Nattmördad i bosättningen?
Eller vet du det?

Gick lite fort där i skrivandet Anth.
Snacka om att du mer gräver din egen grav.

Snott hans plats?

Det är för uppenbart spel annars.
Rätt tänkt av Basse.
Ulvar vågar inte (behöver ej om de ine är desperata) dra på sig onödigt heat.
Som ulv skulle jag inte utsätta mig för detta med en snajp (viktig tajming) när byoBrynolf och bybVimes är på väg ut ur spel i R1.

Sen så tror jag faktiskt inte ulvarna tänkte på det här movet som jag gjorde. Och tänkte de påt så lyfte de förstås inte i öppna tråden så att bybor skulle få för sig att försöka rädda sig undan risk för nattmord.

Det var exakt det här jag varnade för i R1. Att det skulle bli bråk eftersom vi var tvungna att dreva ut någon. Ja, ja.
Nu får jag inte rösta längre med min brutna käke men nog måste begravning vara mycket bättre än kannibalism? Då vet vi att bybor får en "förmåga". Om förmågorna som finns slumpas ut kan de hamna hos vem som helst.
Sedan är det ju skumt att göra som @Sidd gjorde men förklaringen är rimlig.
Att drevet vände från mig tycker jag dock inte är så konstigt då det var oavgjort och två röster kom in efter att någon som inte var SL skrek STOPP.
Där var det flera som visade hur osäkert läget var.
Mina gröna: Sidd (trots fulsnipen) och Sömniga Isaac
Röst: @Octagonal
Bra post POJ.
Mer sånna här poster med klargörande tankar hur du ser på spelet och vad du tror om oss andra spelare.
Tänk ett varv till så kanske du landar i ett annat ord för den där snajpningen😇

Gillar att du börjar visa dina kort angående tex vilka som du tycker är gröna👍
Vad ser du som grönande för Isaac? Jag behöver nämligen bra argument om denne som gör att jag landar rätt på Isaac.

Samma skitsits på jobbet idag. Prestera output för två olika kunder där ingen av dem ska märka att de inte är den enda. (Fast de borde veta det i och med att båda bara har mig 50%, men båda förväntar sig att jag tar igen förlorad tid från förra veckan. GAH . Det borde lughnamsig efter imorgon, eller kanske kanske idag.

Jag missade slutspurten igår, så jag behöver gå tillbaka och läsa den... Nu när jag läst dagens tråd, så verkar det viktigt... Jag måste förstå vad Sidd gjorde.

Rösten idag för mig blir utan tvekan: Begravning. Döda medlemmar av Bosättningen får tillgång till en gemensam spöktråd där de får diskutera fritt. Döda varulvar får inte delta. De döda byborna får varje runda gemensamt välja en av de döda som får lägga en röst i tråden mellan kl 21:00 och 21:05 - inget mer än Röst: @spelare får skrivas i den posten. Rösten räknas som en vanlig jaktröst.

Om det är bäst för oss vet jag inte, men jag tror det. Då sirkerar inte trofeer att hamna extra hos ulvarna med en lott.
Samt att jag tycker att läktartråden ofta får en annan, klarare syn på spelet, än när man är i det. Då kan deras röst bli guld värd för oss.
(samt att det är roligare att utröstade och nattmördade fortfarande har något att göra i spelet, och inte bara checkar ut i väntan på slutet)

Varför menar du att det var jag som räddade poj, i så fall? Både BM och Octa var ju de som krigade på om att kringgå ad. Jag testade en grej när de höll på för att se om någon mer skulle vara glad i att hoppa på tåget, men under tidem började jag också inse att Octa faktiskt hade rätt. Det fanns liksom ingen rimlig anledning att vilja frångå ad som kunde varit ulvig, alla inblandade kan inte ha varot ulvar. Det fanns däremot en anledning att strikt vilja hålla sig till ad, eftersom majoriteten ville rösta ut brynolf. I den situationen såg det mycket mer ut som att Brynolf skulle vara ulv, som ville ta sig till R2 på en teknikalitet, än att både poj, bm, octa och jag var ulvar som jobbade tillsammans.
Visst är det obra med ”Honungsfällor”.
Bara kaosspel då det sprider osäkerhet om den som lanserade det menar allvar och bybor dras med i feltänk!
Ett otyg som nu denna gång spred skit sista delen innan deadline i stället för att vi kunde diskuterat poll-val, väntat in de som inte följde AD och annat.

Vafan.... 12 sidor eter AD igår att läsa ikapp? Jag hinner inte det på dagen idag.
Kan någon förklara vad som hände? Det känns som hen hel rundas inlägg bara där.

Både BM och Octa var ju de som krigade på om att kringgå ad.
Helt rätt.
De var rejält ute på svag is.
Och båda rödar sig nu när vi har färg på Brynolf.
Det såg verkligen ut som att de försökte rädda POJ.

Det jävligt kaosiga är att du Anth då kliver på och hjälper dem med ursäkt om att det är ”Honungsfälla”!
Snacka om att vi kan se det som att du deltar i räddningsförsök på POJ!

Du hamnar i samma korg som Octa och BM nu i denna situation.

Kanske BM blev indragen i rädda POJ-föreställningen som regisserades av Octa med Anth som scenens stora buskis-stjärna.

Sedan @Anthrox ja, jag ät också superirriterad över Sidds tilltag, men nog kunde man ana sig till det? Verkligen en sk ”Eldkastarsituation enligt Lex Alienspelen”
Varför skulle inte en bybo (som kom på idén) ta chansen att försöka slippa nattmord?

Vi spelar som ett bybolag: jag hjälper byn👍
Tänk över det så borde din irritation kunna släppa🙏

BM stöttade POJ, det var en ganska stor grej av allt som hände, och inte något att vara osäker på.
Honungsfällan hade effekt, Vimes kom in i spel efter att han sagt att han gått och lagt sig. Varför han nu skulle göra det innan rundas slut.
Jag har aldrig sagt att den inte var seriös. Jag kom däremot på att det fanns en sanning i Octas krigande i slutet på rundan, och ändrade uppfattning om situationen.
Då som nu så var det jag skrev om dig grönande, inte rödande.
Även Isaac låg kvar med röst på POJ.
Det är möjligt att ändra uppfattningar som saker, inget konstigt.

Och allt det här hade en sett av att läsa tillbaka vad som faktiskt hände, men du vill istället skriva en post som misstänkliggör mig trots att den inte är förankrad i verkligheten. Och du försöker fortfarande hävda att du inte kör ulvigt spel?
Kom igen.
Du påstår att det jag skriver är fel.

Nu fyller du på med en massa bra till vad som hände👍 Jag kommer verkligen inte ihåg allt och kan inte redogöra för varenda post som skrevs.

Men du hittade alltså inget fel i min post.
Fortsätt inte då att påstå att jag skriver ulvigt!

Å det är helt ok att ändra uppfattning: tex om Sidd. 😇

För övrigt, fattar jag rätt: nu står det 5-3 och om vi har otur och rödtar ut en bybo och en annan blir nattmördad så…är det slut?

Ganska tufft parti i så fall.

Jag undrar också om vi ska diskutera huruvida det är smart att ”skydda” deltagare genom att se till att de hamnar i jaktlaget?

@Sidd du avgjorde på sätt och vis genom att bryta dödläget och rösta på Brynolf med cirka 20 minuter kvar om jag inte kommer ihåg fel. Då var det en klar majoritet och de flesta andra hoppade med.

Jag hade ett inlägg och skulle precis trycka på skicka där jag skulle byta till POJ för att vi alla skulle rösta på samma.

Varför bröt du dödläget (bra för att samla rösterna enligt AD principen bara för att byta och skicka dig själv på uppdrag?
Helt rätt.
Jag hade hela rundan pinnat in mig på Brynolf med tex gräv på dennes poster. (Kolla min röst post på Brynolf) Så jag ville ju egentligen ha ut Brynolf vid AD.
Sen så stod vi vid AD-faktum: vi skulle alla gå över med röster på POJ.

Jag var missnöjd men fogade mig till överenskommelsen med röst på POJ.

Sen kom den röriga kampanjen om att dreva Brynolf med dig Octa i spettsen, BM som hängde på, kämpande Brynolf, missnöjd Isaac och HonunsfälleAnths ”smarta” manöver.

Jag vart så lack på Anths drag så jag vek ner mig och följde mitt egentliga önskemål om att rösta ut Brynolf.

Varför kaosade du hela tråden efter AD?
Varför kriga så mycket för POJ då du som bybo omöjligen kunde veta färg på Brynolf och POJ?

Jag tror ju att Vimes dog för att sidd gjorde som han gjorde, och det är ju inte jättegrönt spelat.
Jag har redan skrivit om det tokiga i din ide om det här Anth.
Skulle jag varit ute efter att ”sno en plats från Vimes” så hade jag gjort det draget tidigare än bara sekunder innan deadline.
Om jag varit ulv hade jag ju inte varit orolig för nattmord och alltså kunnat lägga den i lugn och ro nån minut lugnare (innan Vimes).

Sen så ville jag ju öven vara så tajt som möjligt inpå stopptid så att ulvarna inte skulle hinna byta mål om det vore jag som var tilltänkt offer.

Är du bybo så: Snälla se på mitt drag från en bybovinkel🙏

Vafan.... 12 sidor eter AD igår att läsa ikapp? Jag hinner inte det på dagen idag.
Kan någon förklara vad som hände? Det känns som hen hel rundas inlägg bara där.
Vid AD 20:00 stod det:
4 röster på POJ (första röst)
4 röster på Brynolf
Då var överenskommelsen att alla skulle gå över till POj så resterande jaktplatser (2-4) skulle vara dolda för Nattmördande ulvar (lottas av SL) (de i jaktlaget skyddas av nattmord)

Octa kom in en kvart efter 20:00 å sa sig egentligen vilja rösta på Brynolf.
Sömnige Isaac dribblade lite med röst först på Brynolf (misstag) men alla började droppa över på POJ. Utom octa som argumenterade hårt för att Brynolf egentligen skulle haft majoritet vid AD.
Blev rörigt och Anth gör en Honungsfälla (röstar också mot ADöverenskommelse på Brynolf) Anth går sen tillbaka men alla börjar vackla.

BM tror jag går över på Brynolf, även jag Sidd, sen följer även Anth med flera…

Brynolf och Vimes ligger kvar med röster på POJ nu vilket gör att POJ kommer in i jaktlaget som nr2.

Sidd snajpar sista sekunden in en plats i jaktlaget.
Brynolf drevas som grön Bybo.
Vimes Nattmördas som grön bybo.

Vid AD 20:00 stod det:
4 röster på POJ (första röst)
4 röster på Brynolf
Då var överenskommelsen att alla skulle gå över till POj så resterande jaktplatser (2-4) skulle vara dolda för Nattmördande ulvar (lottas av SL) (de i jaktlaget skyddas av nattmord)

Octa kom in en kvart efter 20:00 å sa sig egentligen vilja rösta på Brynolf.
Sömnige Isaac dribblade lite med röst först på Brynolf (misstag) men alla började droppa över på POJ. Utom octa som argumenterade hårt för att Brynolf egentligen skulle haft majoritet vid AD.
Blev rörigt och Anth gör en Honungsfälla (röstar också mot ADöverenskommelse på Brynolf) Anth går sen tillbaka men alla börjar vackla.

BM tror jag går över på Brynolf, även jag Sidd, sen följer även Anth med flera…

Brynolf och Vimes ligger kvar med röster på POJ nu vilket gör att POJ kommer in i jaktlaget som nr2.

Sidd snajpar sista sekunden in en plats i jaktlaget.
Brynolf drevas som grön Bybo.
Vimes Nattmördas som grön bybo.
Tack för sammanfattningen.

Är det din snajp som är det som sticker ut? Den känns lite fel, i ,kombo mned att du outade väktare som "belöning"

Exakt!
POJ (jag anar ulv) var på väg till jaktlaget.
Som bybo gör jag allt för att rädda byn.
Ni som satt still kan börja fundera själva påt!

Alltså Anth: släpp din negativa inställning du haft hela spelet mot Sidd och fundera ett varv till på situationen och ge miig kredd istället för att jag gjorde ett smart drag för byn.
Att du snor åt dig en chans till väktarpositionen är mer rött än grönt, och vi i byn har ingen chans att avgöra ifall du är varken ulv eller bybo på draget. Det finns ingen byborationalitet i att göra det för även om du nu är bybo så kan inte vi lita på det för i våra ögon ser det mest ut som att du gått emot byn.

Ologisk kommentar som mer gör mig fundersam på din färg.
Är du röd så är det förstås bara hetsigt dravel från en ulv som försöker dreva en bybo: fine.

Är du grön bybo så tänker du snett: om jag vore ulv så ändrar jag ju inga chanser ”att pricka rätt med nattmordet”🙏 Då vet jag ju ändå vilka som är bybor i bosättningen. Den som skulle nattmördas hade vi ju ingen Väktare i spel att skydda oss med.
Ingen chans har ändrats!
Ingen ändring i numerären. (Så kom inte med tex låssasförsvar om att du menar framtida rundor)
Feltänkt Anth!

Antingen är du bara i affekt (måste sovit dåligt denna natt). Frågan är vilken fraktion du är på?
Om det finns två platser som ska slumpas fram om vem som är i dem, och de två platser har chans att sabba ulvarnas nattmord genom att slumpa bort deras nattmordsmål så har du halverat den chansen genom att själv som ulv ta den ena platsen. Vi i byn kan återigen inte veta ifall du är en ulv eller en bybo här, utan ser bara att du tog en plats som om du är ulv stabbar byn jättemycket. Men det finns ingen byborationalitet till draget eftersom vi inte vet var nattmordet låg, och du såg till att det inte hamnade på dig. Du har inte gjort något positivt för byn, du har gjort något positivt för dig själv. Och det är inte grönt spel.

Ja.
Varför skrev jag i natt. Pröva att läsa mina poster👍
Vi skulle göra det svårare för ulvarna att lyckas med Nattmordet.
Det var hela anledningen till att det skulle slumpas!
Att det sen kunde snajpas på det var inget som ”förstörde” det försvaret mot nattmord!

Som jag skrivit så var det till och med ett bra byboigy drag för om de tex försökt Nattmörda mig så hade vi nu denna runda suttit utan Nattmord.

Ok?
Dags att dra in klorna nu och pudla nu Anth👍
Åter igen, vi VET INTE om du är ulv eller bybo, så från vårt perspektiv ser det ut som att du tog en plats som slumpen annars hade hanterat. Alltså sabbade du slumpens möjlighet till en av platserna i jaktlaget. Det är inte byboigt någonstans, eftersom du effektivt såg till att Vimes, som ju blev mördad, hade lägre chans att hamna på jaktlaget. Det finns inget byboperspektiv där det här är ett bra drag. Bra för Sidd, visst. Bra för byn, aldrig.

Märklig idé?
Brynolf tror jag skrev om nerknarkad by eller vad tänker du om Ulvarnas Nattmord?
Tror du SL lottar vem som ska bli Nattmördad i bosättningen?
Eller vet du det?

Gick lite fort där i skrivandet Anth.
Snacka om att du mer gräver din egen grav.

Snott hans plats?
Vad pratar du om? Det är ju precis varför vi skulle slumpa jaktlaget, för ulvarna måste mörda någon i bosättningen. Det enda sättet det skulle vara grönt att själv sätta sig i jaktlaget är ju om en visste att en var målet för nattmordet, och det kan du ju liksom inte veta. Alltså, har du missförstått hela grejen i R1, eller gör du dig bara till?

Sen så tror jag faktiskt inte ulvarna tänkte på det här movet som jag gjorde. Och tänkte de påt så lyfte de förstås inte i öppna tråden så att bybor skulle få för sig att försöka rädda sig undan risk för nattmord.
Det här är ju också bara nonsens, jag sa klart och tydligt i R1 att det var idiotiskt att göra så här så precis alla hade ju det i huvudet. Att tro att ulvarna inte skulle tänka på att det var en bra grej att snajpa in sig på jaktlaget är det märkligaste resonemanget jag varit med om. Det stod ju liksom helt öppet i tråden att det var en grej.

Visst är det obra med ”Honungsfällor”.
Bara kaosspel då det sprider osäkerhet om den som lanserade det menar allvar och bybor dras med i feltänk!
Ett otyg som nu denna gång spred skit sista delen innan deadline i stället för att vi kunde diskuterat poll-val, väntat in de som inte följde AD och annat.
Nonsens.

Helt rätt.
De var rejält ute på svag is.
Och båda rödar sig nu när vi har färg på Brynolf.
Det såg verkligen ut som att de försökte rädda POJ.

Det jävligt kaosiga är att du Anth då kliver på och hjälper dem med ursäkt om att det är ”Honungsfälla”!
Snacka om att vi kan se det som att du deltar i räddningsförsök på POJ!

Du hamnar i samma korg som Octa och BM nu i denna situation.

Kanske BM blev indragen i rädda POJ-föreställningen som regisserades av Octa med Anth som scenens stora buskis-stjärna.
Det var ju precis det jag insåg att de inte var. Det var ju därför jag ändrade åsikt på slutet, för att Octa och BM var mer sanningsenliga än försvaret av AD. Dessutom, det var DU som såg till att Brynolf faktiskt åkte. Inte jag. Inte BM. Inte Octa. Du gav den slutliga rösten. Så kanske ska kasta lite färre stenar i ditt glashus?

Varför skulle inte en bybo (som kom på idén) ta chansen att försöka slippa nattmord?

Tänk över det så borde din irritation kunna släppa🙏
För att det är att gå emot byns vilja och ser supersuspekt ut, för att VI ANDRA INTE VET OM DU ÄR BYBO ELLER EJ! Och då ser det mer ut som att en opportunistisk ulv snodde en plats för att ha större chans att pricka in nattmordet OCH få en massa fördelar från jaktlaget på köpet OCH ha en chans att hindra byn från att få en odödlig väktare. Du hjälper inte byn någonstans här, du hjälper dig själv.

Du påstår att det jag skriver är fel.

Nu fyller du på med en massa bra till vad som hände👍 Jag kommer verkligen inte ihåg allt och kan inte redogöra för varenda post som skrevs.

Men du hittade alltså inget fel i min post.
Fortsätt inte då att påstå att jag skriver ulvigt!

Å det är helt ok att ändra uppfattning: tex om Sidd. 😇
Om du inte kommer ihåg vad som hände är drt ka ske rimligare att läsa till aka istället för att brunsmeta mig me delaktig info. Och det är ju fascinerande att du säger att jag inte hittade några fel i din post i ett svar på en post där jag radar upp alla fel du hade i din post. Alltså, är det när någon sorts performance art jag inte förstår som du sysslar med? För dåu kan liksom inte stoppa fingrarna i öronen och skrika "LALALALA JAG HAR RÄTT DU HAR FEL" och sen helt bortse från allt som faktiskt skrivits i tråden. Det finns ju liksom där öppet för alla att läsa.

Jag har redan skrivit om det tokiga i din ide om det här Anth.
Skulle jag varit ute efter att ”sno en plats från Vimes” så hade jag gjort det draget tidigare än bara sekunder innan deadline.
Om jag varit ulv hade jag ju inte varit orolig för nattmord och alltså kunnat lägga den i lugn och ro nån minut lugnare (innan Vimes).

Sen så ville jag ju öven vara så tajt som möjligt inpå stopptid så att ulvarna inte skulle hinna byta mål om det vore jag som var tilltänkt offer.

Är du bybo så: Snälla se på mitt drag från en bybovinkel🙏
Varför skulle du gjort det tidigare? That makes NO sense? Varför skulle det vara mer byboigt att snajpa innan någon hinner reagera på den? Varför skulle det vara ett mindre ulvigt drag?

@Sidd, varför outade du att du vbar väktare?
Ja du det är lite lurigt det här med mot-claim på powerroller.
Jag tänkte nog att jag skulle få jobba med att förklara min snajpning med förklaringar då jag är övertygad om att ulvar kommer ta chansen med att försöka få det till ett ulvigt drag. (Hej Anth)

Jag ville nog mest visa vart skåpet står å ta bort frågor å brus i tråden om det. Kanske nån av POJ eller Anth hade försökt sig på ett Väktar-claim å då hade det tagit upp hela rundan.
Nu var jag rak å tydlig så antingen dessa två bybor eller så tänker de att de ska kunna dreva en bybo ändå. Ulvarna tänker nog att de inte behöver ta den fajten.
POJ verkar mer acceptera mig som bybo Väktare medans Anth jobbar stenhårt med narrativet att jag skulle vara röd.

Jag tvekade lite på om jag skulle vänta in nåt försök till bus-move av de andra två men beslöt att göra slag i saken direkt.

Vem som jag Väktar framledes kan de ju fortsätta fundera på😇

Är det din snajp som är det som sticker ut? Den känns lite fel, i ,kombo mned att du outade väktare som "belöning"
Ja Anth påstår att det är ett ulv-move.
Jag tvärtom ett byboaktigt move.

Hade de försökt nattmörda mig hade byn sluppit ett nattmord.

Back