Varulv Kungariket Död: Varulv - R2

För att du snajpade in dig på jaktlaget??
Skulle det vara ulvigt tycker du?

Tänk så här: AD och lottning till jaktlag var för att försvåra för ulvarna att veta vilka som är nattmords-skyddade genom att delta.
Den enda de inte kunde nattmörda var alltså @POJ

Det ulvar inte tänkte på var alltså att smarta bybor kunde snajpa in sig i jaktlaget och på så sätt ge byn en chans till att ulvarna gick miste om sitt nattmord.
Jag ville förstås inte riskera utfallet av drevet med det var klart överläge så ingen fara med det.

Jäkligt synd att Vimes ger ulvarna öppet mål med att gå och lägga sig.
Va därför jag väntade in i sista sekunden.
Jag satt å hoppades att @Vimes var redo att snajpa in sig själv där sista min.

Det här tänker ju förstås inte ulvarna på: de sitter ju mest och fokuserar på vem de ska nattmörda.
Inte att göra allt för att överleva nattmord och hjälpa byn.

Så tänkte jag.
Och det blev redigt bra för nu har byn en Väktare👍

Ja, om du läser hur spelet utvecklade sig så hjälper det kanske lite, istället för att hallucinera ihop din berättelse.
Vad i min redogörelse av dina förehavanden sista timmen med Honungsfällan och vacklande röster stämmer inte?

Jag satt och velade mellan röst på Octa och Sidd, sedan igår när rundan startade. Men känns väldigt konstigt att inte lägga en röst på Sidd efter det drag han gjorde.

Röst: @Sidd

Jag orkar nog inte med att @Anthrox är ulv två spel i rad. Men slumpen verkar skita i vad jag tycker osv.

Inget mer AD:ande nu va?

Åh det här känns tungt tycker jag. Borde hållit mig till @POJ och nog kan man fundera på om drevet på Brynolf var en räddningsmanöver. Men @Anthrox lät så övertygande med sin honungsfällegrej. ☹️

Nä, jag tror nog mer på att POJ är skum än Sidd (hur vi mycket ofog det än är att sno åt sig bonusar sådär 😤)

RÖST: @POJ

Skulle det vara ulvigt tycker du?
Men skojar du eller.

Som uldrag:
Du har chans att sno en potentiell odödlig väktare för byn.
Du har chans att få fördelar från troféerna som kan avgöra ett röstläge.
Du ökar chansen att pricka rätt med nattmordet eftersom det blir färre spelare som slumpas in.

Du kan ju inte ens låtsas försöka få det här att se ut som något annat än ett ulvdrag. Du var helt införstådd med varför vi ville slumpa in jaktlaget, men valde att gå stick i stäv med byns vilja. Varför? Jag ser inte ett enda grönt alternativ som svar på den frågan. Im du på riktigt skulle vara bybo här så är det häg sannolihet att du fixade så att Vimes blev mördad, eftersom du kan ha snott hans plats.

Herregud.

Jag har väl fel men jag tror att Sidd är grön faktiskt. Det är för uppenbart spel annars. Och så gillar han att ta initiativ, den känner vi igen suck.

@POJ nu kan du ge oss mer än förra rundan?!

@Big Mama red ut det här med din erfarenhet please!

@Anthrox räddade du POJ?

Det var exakt det här jag varnade för i R1. Att det skulle bli bråk eftersom vi var tvungna att dreva ut någon. Ja, ja.
Nu får jag inte rösta längre med min brutna käke men nog måste begravning vara mycket bättre än kannibalism? Då vet vi att bybor får en "förmåga". Om förmågorna som finns slumpas ut kan de hamna hos vem som helst.
Sedan är det ju skumt att göra som @Sidd gjorde men förklaringen är rimlig.
Att drevet vände från mig tycker jag dock inte är så konstigt då det var oavgjort och två röster kom in efter att någon som inte var SL skrek STOPP.
Där var det flera som visade hur osäkert läget var.
Mina gröna: Sidd (trots fulsnipen) och Sömniga Isaac
Röst: @Octagonal

Jag har väl fel men jag tror att Sidd är grön faktiskt. Det är för uppenbart spel annars. Och så gillar han att ta initiativ, den känner vi igen suck.

@POJ nu kan du ge oss mer än förra rundan?!

@Big Mama red ut det här med din erfarenhet please!

@Anthrox räddade du POJ?
Varför menar du att det var jag som räddade poj, i så fall? Både BM och Octa var ju de som krigade på om att kringgå ad. Jag testade en grej när de höll på för att se om någon mer skulle vara glad i att hoppa på tåget, men under tidem började jag också inse att Octa faktiskt hade rätt. Det fanns liksom ingen rimlig anledning att vilja frångå ad som kunde varit ulvig, alla inblandade kan inte ha varot ulvar. Det fanns däremot en anledning att strikt vilja hålla sig till ad, eftersom majoriteten ville rösta ut brynolf. I den situationen såg det mycket mer ut som att Brynolf skulle vara ulv, som ville ta sig till R2 på en teknikalitet, än att både poj, bm, octa och jag var ulvar som jobbade tillsammans.

Det var exakt det här jag varnade för i R1. Att det skulle bli bråk eftersom vi var tvungna att dreva ut någon. Ja, ja.
Nu får jag inte rösta längre med min brutna käke men nog måste begravning vara mycket bättre än kannibalism? Då vet vi att bybor får en "förmåga". Om förmågorna som finns slumpas ut kan de hamna hos vem som helst.
Sedan är det ju skumt att göra som @Sidd gjorde men förklaringen är rimlig.
Att drevet vände från mig tycker jag dock inte är så konstigt då det var oavgjort och två röster kom in efter att någon som inte var SL skrek STOPP.
Där var det flera som visade hur osäkert läget var.
Mina gröna: Sidd (trots fulsnipen) och Sömniga Isaac
Röst: @Octagonal
Tack för den rösten😇

Både BM och Octa var ju de som krigade på om att kringgå ad.
Bra svar i övrigt, men det här tycker jag är en lite väl lång växel att dra.

Hm, tänker nog att vi borde jobba med två case parallellt:

1) POJ och Brynolf (duh!) var/är gröna. Hur positionerade dig ulvarna?

2) POJ är ulv och blev på något sätt räddad. Hur ska vi se på @Big Mama och @Octagonal i så fall?

Sedan @Anthrox ja, jag ät också superirriterad över Sidds tilltag, men nog kunde man ana sig till det? Verkligen en sk ”Eldkastarsituation enligt Lex Alienspelen”

Vad i min redogörelse av dina förehavanden sista timmen med Honungsfällan och vacklande röster stämmer inte?
BM stöttade POJ, det var en ganska stor grej av allt som hände, och inte något att vara osäker på.
Honungsfällan hade effekt, Vimes kom in i spel efter att han sagt att han gått och lagt sig. Varför han nu skulle göra det innan rundas slut.
Jag har aldrig sagt att den inte var seriös. Jag kom däremot på att det fanns en sanning i Octas krigande i slutet på rundan, och ändrade uppfattning om situationen.
Då som nu så var det jag skrev om dig grönande, inte rödande.
Även Isaac låg kvar med röst på POJ.
Det är möjligt att ändra uppfattningar som saker, inget konstigt.

Och allt det här hade en sett av att läsa tillbaka vad som faktiskt hände, men du vill istället skriva en post som misstänkliggör mig trots att den inte är förankrad i verkligheten. Och du försöker fortfarande hävda att du inte kör ulvigt spel?
Kom igen.

@Sidd du avgjorde på sätt och vis genom att bryta dödläget och rösta på Brynolf med cirka 20 minuter kvar om jag inte kommer ihåg fel. Då var det en klar majoritet och de flesta andra hoppade med.

Jag hade ett inlägg och skulle precis trycka på skicka där jag skulle byta till POJ för att vi alla skulle rösta på samma.

Varför bröt du dödläget (bra för att samla rösterna enligt AD principen bara för att byta och skicka dig själv på uppdrag?

Bra svar i övrigt, men det här tycker jag är en lite väl lång växel att dra.

Hm, tänker nog att vi borde jobba med två case parallellt:

1) POJ och Brynolf (duh!) var/är gröna. Hur positionerade dig ulvarna?

2) POJ är ulv och blev på något sätt räddad. Hur ska vi se på @Big Mama och @Octagonal i så fall?
1) om poj och brynolf båda var gröna finns det ingen anledning till ulvar att kriga om ad alls och pekar snarare på att ulvarna är de som mest höll sig borta från det. Dvs SI, du, sidd eller Stradh.
2) om poj är ulv finns det ingen rimlighet i att vi var tre som räddade honom. Jag tyckte ju redan under rundan att det vore skumt om både bm och octa var ulvar och rädda sin ulvkompis på det sättet, och jag vet ju att jag inte är ulv, så det här är inte direkt ett alternativ för mig. Möjligtvis då om den tredje ulven inte var med då, utan det bara var octa eller bm som fixade. I så fall lär det väl ha varit sidd som är tredje ulven, eftersom det var hans röst som krävdes för att faktiskt rädda poj. Innan dess var ju hela räddningsförsöket till intet.

Sedan @Anthrox ja, jag ät också superirriterad över Sidds tilltag, men nog kunde man ana sig till det? Verkligen en sk ”Eldkastarsituation enligt Lex Alienspelen”
Kunde en verkligen det? Om det är så att både sidd och poj är ulvar så var det ju i princip en försäkring om att få igenom nattmordet, eftersom ulvarna då tog 2 av 3 platser i jaktlaget och bara en kvar som slumpades. Jag tror ju att Vimes dog för att sidd gjorde som han gjorde, och det är ju inte jättegrönt spelat.

Du har chans att sno en potentiell odödlig väktare för byn.
Exakt!
POJ (jag anar ulv) var på väg till jaktlaget.
Som bybo gör jag allt för att rädda byn.
Ni som satt still kan börja fundera själva påt!

Alltså Anth: släpp din negativa inställning du haft hela spelet mot Sidd och fundera ett varv till på situationen och ge miig kredd istället för att jag gjorde ett smart drag för byn.

Du ökar chansen att pricka rätt med nattmordet eftersom det blir färre spelare som slumpas in.
Ologisk kommentar som mer gör mig fundersam på din färg.
Är du röd så är det förstås bara hetsigt dravel från en ulv som försöker dreva en bybo: fine.

Är du grön bybo så tänker du snett: om jag vore ulv så ändrar jag ju inga chanser ”att pricka rätt med nattmordet”🙏 Då vet jag ju ändå vilka som är bybor i bosättningen. Den som skulle nattmördas hade vi ju ingen Väktare i spel att skydda oss med.
Ingen chans har ändrats!
Ingen ändring i numerären. (Så kom inte med tex låssasförsvar om att du menar framtida rundor)
Feltänkt Anth!

Antingen är du bara i affekt (måste sovit dåligt denna natt). Frågan är vilken fraktion du är på?

Exakt!
POJ (jag anar ulv) var på väg till jaktlaget.
Som bybo gör jag allt för att rädda byn.
Ni som satt still kan börja fundera själva påt!

Alltså Anth: släpp din negativa inställning du haft hela spelet mot Sidd och fundera ett varv till på situationen och ge miig kredd istället för att jag gjorde ett smart drag för byn.
Ologisk kommentar som mer gör mig fundersam på din färg.
Är du röd så är det förstås bara hetsigt dravel från en ulv som försöker dreva en bybo: fine.

Är du grön bybo så tänker du snett: om jag vore ulv så ändrar jag ju inga chanser ”att pricka rätt med nattmordet”🙏 Då vet jag ju ändå vilka som är bybor i bosättningen. Den som skulle nattmördas hade vi ju ingen Väktare i spel att skydda oss med.
Ingen chans har ändrats!
Ingen ändring i numerären. (Så kom inte med tex låssasförsvar om att du menar framtida rundor)
Feltänkt Anth!

Antingen är du bara i affekt (måste sovit dåligt denna natt). Frågan är vilken fraktion du är på?
HUR VET VI ANDRA ATT DU INTE ÄR EN ULV AV DET??????

Back