Varulv Kungariket Död: Varulv - R1

Vilken princip ska gälla för Bosättningen?

• Total voters
    6
Det känns rimligare att valen upprepas än att det är unika val, ergo vi kan få fler av samma powerroll.
Ja alltså icke valda roller kommer nog upp igen.
Samma (tex flera Väktare) känns mindre sannolikt.

Varför skulle det vara så orimligt med 5 unika powerroller att välja emellan?

Just det, en vis antmox sa en gång att det är i de spel där en glömmer bort att octa är med som är de spel som octa är ulv.
Mm, jag tycker också att @Octagonal spelar avigt och försiktigt. Lägg ut texten om spelet och spelarna Octa! 🙂

Ok. Miss av mig med Vimes röst på Poj.
Vimes delade ut en röst på BM som jag blandade ihop korten med. Sorry.
Vadan denna freudianska halkning? Ingen rök utan eld liksom, hur är det ens möjligt att blanda ihop dem så om det inte är minnesrester från en annan diskussion som spökar?

Ja alltså icke valda roller kommer nog upp igen.
Samma (tex flera Väktare) känns mindre sannolikt.

Varför skulle det vara så orimligt med 5 unika powerroller att välja emellan?
Säg fem unika powerroller som passar upplägget då.

4 är på jakt.
6 spelare är kvar runt lägerelden.

1 är mördare. (Tänkte inte på den)
5 möjliga offer.
(Jag tänkte fel med antalet 6 offer men principen!)
Det står annorlunda i reglerna? Där står inte att en ulv behöver vara i bosättningen för att göra mord. Står det något annat i ulvchatten eller?

4 är på jakt.
6 spelare är kvar runt lägerelden.

1 är mördare. (Tänkte inte på den)
5 möjliga offer.
(Jag tänkte fel med antalet 6 offer men principen!)

Nästa runda (då en eventuell väktare kan väkta) är vi sannolikt 8 spelare (9 om ulvarna boomar nattmordet). 4 är på jakt. Alltså 4 kvar i bosättningen som kan mördas.

Det var du som dribblade med att alternativ ska försvinna och att vi ska spela tolv rundor och sockervadd är en trekant och andra oförklarliga saker som det inte går att tyda ut vad du faktiskt menar med. Det är ju väldigt mycket lättare att göra byboarbete om vi slipper gissa vad du menar med saker.
Va?
Jag tänker så här hittills:
Alternativ som väljs (Siare eller Väktare) blir powerroll på spelare 2-4 i jaktlaget.
Jag tror inte vi får dubbletter av den.

Alternativet som INTE väljs (Siare eller Väktare) blir troligen kvar och kan vara valbart nån kommande runda.

Brunsmeta inte om att jag skrivit att vi skulle hålla på 12 rundor.
Det var du som påstod att jag skulle tro på 12 förmågor. Vart du fått det ifrån fattar nog ingen. Jag har nu i tydligt flera gånger skrivit att det nog kan vara 5 förmågor på gång. Men det verkar du inte heller förstå kanske.

Att sockervadd skulle vara en trekant är jag obekant med.

Slumpas plats 2-4 nerfar vi ju chansen till nattmord!

Är ju hål i huvudet å jävligt ulvigt att inte vilja försöka se till att nattmord uteblir!

Eller vad?

Sidd, i mitt första inlägg skriver jag om varför jag vill ha bybor på plats 2-4. Du har lajkat det.

Det verkar som att vi vill ha bybor på plats 2-4 helt enkelt. Detta talar väldigt mycket för en artificiell deadline.

Tills vidare föreslår jag AD20. Vi röstar som vanligt till 20:00 (i denna runda på måndag). Den som fått mest röster ska röstas ut, plats 2-4 ger vi till de troligaste byborna.

Vadan denna freudianska halkning? Ingen rök utan eld liksom, hur är det ens möjligt att blanda ihop dem så om det inte är minnesrester från en annan diskussion som spökar?
Lägg av med detta larviga snack om Freud.
Det gick lite snabbt där med att skriva poster å samtidigt läsa av tråden😇
Nu vänder vi blad angående detta å ser framåt🙏

Va?
Jag tänker så här hittills:
Alternativ som väljs (Siare eller Väktare) blir powerroll på spelare 2-4 i jaktlaget.
Jag tror inte vi får dubbletter av den.

Alternativet som INTE väljs (Siare eller Väktare) blir troligen kvar och kan vara valbart nån kommande runda.

Brunsmeta inte om att jag skrivit att vi skulle hålla på 12 rundor.
Det var du som påstod att jag skulle tro på 12 förmågor. Vart du fått det ifrån fattar nog ingen. Jag har nu i tydligt flera gånger skrivit att det nog kan vara 5 förmågor på gång. Men det verkar du inte heller förstå kanske.

Att sockervadd skulle vara en trekant är jag obekant med.
Så här:
Anthrox skriver grej.
Sidd svarar på grej på ett obegripligt sätt.
Anthrox svarar Sidd efter vad han tror Sidd menar.
Sidd blir upprörd och svarar något helt annat.
Anthrox förtydligar.
Sidd skriver något ovidkommande.
Anthrox inser att det blivit fel i översättningen och försöker förklara igen.
Sidd vill ha svar på vad något som bygger på ett missförstånd betyder.
Anthrox svarar på missförståndet.

Läs om tråden förslagsvis, så kanske du ser när jag argumenterar för att vi ska fixa fler väktare så kanske polletten trillar ner. Du kan liksom inte applicera din förståelse på spelet på någon annans argument som bygger på en helt annan förståelse för spelet.

Lägg av med detta larviga snack om Freud.
Det gick lite snabbt där med att skriva poster å samtidigt läsa av tråden😇
Nu vänder vi blad angående detta å ser framåt🙏
Fast att läsa snabbt och blanda ihop två spelare är två väldigt olika saker.

Det står annorlunda i reglerna? Där står inte att en ulv behöver vara i bosättningen för att göra mord. Står det något annat i ulvchatten eller?
Var det inte så att nattmördaren behöver vara på samma plats som offret?
Så fattar jag det😇

Några draget ur fis-luften:
Väktare
Siare
Röstdribblare extraröst
Röstdribblare blocka annan
Blockare av val till jaktlag
Blocka Siare
Osv

Vilka tror du kommer i spel?
Så din take på det är alltså att vi ska få en massa ulvförmågor?

Sidd, i mitt första inlägg skriver jag om varför jag vill ha bybor på plats 2-4. Du har lajkat det.
Yes box.
Vi vill förstås alla ha bybor på plats 2-4.
En no-brainer (tom för mig)
Nu uppfattar jag det som att du börjar skriva att vi ska rösta fram 2-4.
Jag vill att det slumpas av SL så att ulvarnas nattmord nerfas (mindre chans då de inte vet vilka som fredas i jaktlaget).

Ok?

så kanske du ser när jag argumenterar för att vi ska fixa fler väktare så kanske polletten trillar ner.
Efter din här brusiga post med klägg om att jag skulle bolla dribbel med dig så kommer i alla fall tillslut nåt konkret:

Det är alltså så att du tror att spelet kommer ge byn chansen att få fler Väktare.
Det var det jag anade.

För mig känns det ovanligt upplägg och jag tror inte SL lagt upp liret så att byn kan skaffa fler Väktare. Förstår faktiskt inte vart ni fått denniden ifrån att det skulle vara en trolig speldesign. Vi får förstås se vart det lider.

Jag tror snarare du är rädd för att byn ska ta bästa tillfället att välja till sig en Siare.

Efter din här brusiga post med klägg om att jag skulle bolla dribbel med dig så kommer i alla fall tillslut nåt konkret:

Det är alltså så att du tror att spelet kommer ge byn chansen att få fler Väktare.
Det var det jag anade.

För mig känns det ovanligt upplägg och jag tror inte SL lagt upp liret så att byn kan skaffa fler Väktare. Förstår faktiskt inte vart ni fått denniden ifrån att det skulle vara en trolig speldesign. Vi får förstås se vart det lider.

Jag tror snarare du är rädd för att byn ska ta bästa tillfället att välja till sig en Siare.
Ja, det är ju förstås helt klart mycket rimligare att vi får en massa ulvförmågor..

Back