Det känns rimligare att valen upprepas än att det är unika val, ergo vi kan få fler av samma powerroll.Vad får flertalet av er att tro att det denna gång skulle finnas fler av samma roll?
Möjligtvis kan det ju finnas varianter av tex Siare (falska, paranoida…osv) men i så fall är de mer problem än bra.
Hur kan ni, nu flera gånger från olika spelare, lyfta att vi skulle ha flera Väktare? Tror ni @Sysp
Är jag så otydlig eller larvar du dig?Ja, jaktlaget är iväg när mordet sker. Nattmord sker bara i bosättningen.
Röst: @Sidd
Det är för mycket brus nu alltså.
Exakt. Tack SiLäser du inte Sidd galet nu? Syftar han inte på nästkommande runda?
Jag skriver till och med i flera poster nu att Nattmördaren har 6 val av offer
Ja, du är så otydlig.Är jag så otydlig eller larvar du dig?
Jag vet att jaktlaget å de på plats 2-4 (3 spelare) är skyddade den natt nattmordet sker.
Jag skriver till och med i flera poster nu att Nattmördaren har 6 val av offer. Det betyder att jag fattar upplägget.
Samma som i ett annat spel med 6 bybor att nattmörda. Ingen skillnad.
Vimes argumenterar för att det skulle vara nån skillnad nu för Väktarens jobb. Jag fattar inte vad.
Slumpas plats 2-4 nerfar vi ju chansen till nattmord!Ja det här tycker jag att vi har bestämt, och om någon tycker annorlunda får de sluta med det.
Däremot tycker jag att vi bestämmer att "den med flest röster 20:00 ska ha flest röster 22:00" - jag tycker inte vi helt har rett ut hur vi ska göra med plats 2-4 i jaktlaget, och jag anser egentligen att det bästa för byn är om vi lyckas koordinera det så att vi kan använda de platserna till att skydda spelare mot nattmord. D.v.s. jag är för AD för plats 1, men jag har inte lovat mig till att plats 2-4 ska slumpas.
Du skrev: ”stänga av nattmord”Läs tråden istället för att bli hysterisk över poster som du inte läst så blir det nog bättre.
Jag har svarat på frågan. Vad brusar du om?Du skrev: ”stänga av nattmord”
Svara på frågan: Hur då?
Tror inte det var det @Anthrox syftade på.Vad menar du med det här? Jaktlaget kan ju inte bli nattmördade i början? Eller har jag fattat något fel? Det är väl de som är ute på jakt som är skyddade och stänga av blir väl då kopplat till slumpen som några spelare talat sig varma för? Det är väl det närmaste vi kan komma att stänga av nattmorden?
Slumpas plats 2-4 nerfar vi ju chansen till nattmord!
Är ju hål i huvudet å jävligt ulvigt att inte vilja försöka se till att nattmord uteblir!
Eller vad?
Åtminstone i R1. Klart vi kan komma på andra tankar längre fram.Men absolut, det kanske är bättre för oss att slumpa jaktskydd på tre spelare ändå, eftersom det gör ulvarnas arbete svårare
Just det, en vis antmox sa en gång att det är i de spel där en glömmer bort att octa är med som är de spel som octa är ulv.Jag väntar mig mer action från @StradhLestat och @Octagonal. Scummigt att sitta och gömma sig i trappuppgången.
- Vi väljer nu denna gång mellan Väktare eller Siare. En sak!Vi väljer inte en sak per runda.
Om alla gör en sån här lista under morgondagen så kan jag fixa en sammanställning, så kan vi besluta sen om vi vill slumpa eller välja de tre grönigaste till jaktlaget.Hm, dags att börja fundera kring spelare.
Det här är min lista med några kortare kommentarer.
Anthrox: jag gillar't. Anthrox menar att jag har följt på hans idéer och jaja, vi säger väl det. Men han spelar grönt och det han föreslår är som jag ser det by-optimalt.
Sömniga Isaac: Försiktigt spel och lugn. Trevlig start. Men får gärna bidra mer.
Vimes: Bra, men sporadisk? Det gör mig lite nojjig. Men oftast klara analyser som jag håller med om.
Sidd: ganska rivig och härlig på samma gång. Tror mer på en het Sidd än en ulvig kaosgube.
Brynolf: Lite för lite skrivet/spelat tycker jag nog och kanske också lite följa john? Blir lite tveksam här, men ändå inget uppseendeväckande.
Big Mama: Gillar ju när Big Mama och delar analys. Hittar inget jätterött här. Kan du säga något mer om spelet än detaljen "siare/väktare"?
POJ: skriver ganska försiktigt och verkar lite avståndstagande. Jag gissar på ulv här.
Octagonal: ibland har Octa briljanta stunder, ibland är han liksom lite bängligt avig. Just nu är han det senare. Det betyder inte ulv, men ju längre du håller på så här, @Octagonal desto ulvigare blir du i min bok.
Stradh: jag gissar att han kommer komma in i spel i morgon och skriva något i stil med "Va? har spelet startat? Jag trodde [insert anledning] så därför [insert förklaring]. Det kan vara ett hektiskt liv <3, ett krävande jobb eller 24h SL:ande i nån källare i Gamla stan. Fan vet,. Men jag har svårt att tro att han som ulvstrategi håller sig undan. Eller så är det kanske perfekt. En sista tolkning kan vara att två ulvar desperat försöker få tag på honom just nu…
Röst: @POJ
Ok. Miss av mig med Vimes röst på Poj.
Det var du som dribblade med att alternativ ska försvinna och att vi ska spela tolv rundor och sockervadd är en trekant och andra oförklarliga saker som det inte går att tyda ut vad du faktiskt menar med. Det är ju väldigt mycket lättare att göra byboarbete om vi slipper gissa vad du menar med saker.- Vi väljer nu denna gång mellan Väktare eller Siare. En sak!
- Nästa runda 2 väljer vi troligtvis igen mellan 2 olika val av förmågor (saker). Troligen finns då den förmåga (sak) som inte blev vald i R1 kvar som alternativ.
- SL behöver alltså hitta på typ max 5 förmågor (sak).
Vad menar du med ”vi väljer inte en sak per runda”?
Det tror nämligen jag att vi kommer göra med den här ”pollen”.