Varulv Kungariket Död: Varulv - R1

Vilken princip ska gälla för Bosättningen?

• Total voters
    6
Man kan till och med mena att jaktlagets skydd är tillräckligt bra, och att det vore bättre att satsa på att massproducera siare i stället. Nackdelen där är ju som BM sagt att siarna kan ljuga om de är ulvar. En ulv som blir väktare gör knappast någon extra skada.

Jag var nog lite snabb på tangenterna där när jag misstänkliggjorde Siar-förespråkarna.

Vid närmare eftertanke får vi ju ut mer information av en siare. Vad jag menar är att jag fortsatt inte sätter så stort hopp till själva siar-resultatet men att det kan vara avslöjande för en ulv att sia falskt. Det kan ge information helt enkelt.

Förklara ditt stående tänk som gör att du argumenterar för att Väktare är bättre

Det har större betydelse för spelet (på så sätt att vi får fler rundor på oss) att röva ulvarna på ett nattmord än att sia en ulv röd.

Eftersom 3 spelare autoväktas av jaktmekaniken
Du klipper bara ut en del av min fråga.
Det är ingen Väktarskillnad på annat spel där 1 nattmördande ulv ska välja mellan 6 spelare och Väktaren ska försöka skydda rätt offer.

Vad är skillnaden denna gång?

Har de 3 överlevande som varit ute på jakt nåt skydd mot nattmord eller? Jag skummade reglerna nu efter det men hittade inget?

Man kan till och med mena att jaktlagets skydd är tillräckligt bra, och att det vore bättre att satsa på att massproducera siare i stället. Nackdelen där är ju som BM sagt att siarna kan ljuga om de är ulvar. En ulv som blir väktare gör knappast någon extra skada.
Ja, men då måste vi ju slumpa jaktlaget.

Känns som att du å @POJ mest skuggboxar mot varandra här nu (vimes röstar tom på poj som då lommer med i jaktlaget).
Sen så bejakar ni varandra om att det här med powerroller.
I min bok rödar ni er i armkrok.

Nu sitter du ju bara och hittar på saker.

Om vi slumpar vilka som är ute o jagar är det ju lika stor nerf av väktandet som av nattmordet. Väktaren vet ju inte vilka som kommer vara ute och kan råka välja en av dem.

Jo absolut, och det är förstås ett potentiellt problem.

Jag tycker ju egentligen att vi ska skicka "mest sannolike ulv" på plats 1 och "mest sannolika bybor" på plats 2-4, men är ödmjuk inför att det kommer bli svårt att koordinera.

Har de 3 överlevande som varit ute på jakt nåt skydd mot nattmord eller? Jag skummade reglerna nu efter det men hittade inget?
Ja, jaktlaget är iväg när mordet sker. Nattmord sker bara i bosättningen.

Röst: @Sidd
Det är för mycket brus nu alltså.

Nej, inte vad vi vet i vilket fall.

Angående siare och väktare, för mig kvittar det lika. Jag har ingen starkare känsla för någon av rollerna, utöver att siare mest blivit förvirrande. Ser dock starka argument för siaren i form av information, så hjälper den rollen spelare som är klipska, så är jag inte emot att omvärdera. Får se vilka argument som framkommer för respektive roll.

Om vi slumpar vilka som är ute o jagar är det ju lika stor nerf av väktandet som av nattmordet. Väktaren vet ju inte vilka som kommer vara ute och kan råka välja en av dem.
Vi har ingen Väktare (eller Siare) nu.

Nattmordsförmågan är i spel!

Har vi en Väktare i spel så är det en annan sak👍
Så detta är ännu en märklig post från dig @Brynolf

@SAMTLIGA SPELARE:

Är det någon som INTE är med på att köra Artificiell Deadline kl 20 imorgon, där samtliga byter röst till den som vid AD har flest röster? Att vi alltså hänger en spelare, och slumpar vilka de tre övriga i jaktlaget blir?

Speak now or forever hold your piece

Sen är det ju såhär: för det mesta får vi ingen utväxling på vare sig siare eller väktare. Jag vet inte om poll-valet denna runda är det som kommer avgöra spelet. Alldeles oavsett hur vi väljer måste vi rösta ut ulvar precis som vanligt.

Vi har ingen Väktare (eller Siare) nu.

Nattmordsförmågan är i spel!

Har vi en Väktare i spel så är det en annan sak👍
Så detta är ännu en märklig post från dig @Brynolf
Ja allt prat om väktare och siare gäller naturligtvis i senare rundor, när de de facto existerar...

Du skrev att basse var grön med argumentationen att han riffat på det JAG kom på, men jag är inte grön av samma anledning..
Jag är istället röd av någon anledning för att jag ser väktaren som starkare än siaren i det här spelet (villet jag är rätt säker på att den är).
Det är ju två olika diskussioner som vi kan ha olika tänk om.

Men innan det blir för snurrigt:
Hur ska vi ”stänga av nattmord”?

@SAMTLIGA SPELARE:

Är det någon som INTE är med på att köra Artificiell Deadline kl 20 imorgon, där samtliga byter röst till den som vid AD har flest röster? Att vi alltså hänger en spelare, och slumpar vilka de tre övriga i jaktlaget blir?

Speak now or forever hold your piece

Ja det här tycker jag att vi har bestämt, och om någon tycker annorlunda får de sluta med det.

Däremot tycker jag att vi bestämmer att "den med flest röster 20:00 ska ha flest röster 22:00" - jag tycker inte vi helt har rett ut hur vi ska göra med plats 2-4 i jaktlaget, och jag anser egentligen att det bästa för byn är om vi lyckas koordinera det så att vi kan använda de platserna till att skydda spelare mot nattmord. D.v.s. jag är för AD för plats 1, men jag har inte lovat mig till att plats 2-4 ska slumpas.

Det är ju två olika diskussioner som vi kan ha olika tänk om.

Men innan det blir för snurrigt:
Hur ska vi ”stänga av nattmord”?
Läs tråden istället för att bli hysterisk över poster som du inte läst så blir det nog bättre.

Back