Kung Fury 2: läck(er)t

Rickard

Urverk speldesign
Uppföljaren till den kickstartade Kung Fury av svensken David Sandberg, där han sade upp sig från sitt jobb som reklammakare och 3D-animatör för att jobba på sitt drömprojekt, har hamnat i development hell ... på grund av pengar och rättigheter och Hitler. OK, Hitler är oskyldig denna gång. Helltler, däremot...

Det har "läckt" ett tiominutersklipp. Se på egen risk; för ni kan få längtan till något som aldrig kommer se dagens ljus.

(det här läckta klippet är typ hela plotten, om man nu ser film för plott, även för sådana här filmer)

Last edited:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det är nog lika bra. Konceptet är skitkul i tio minuter, men mer än så orkar man nog inte med.

(Dialogen efter att skurken demaskerats är helt fantastik!)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Det bästa med första Kung Fury var trailern. Som var awesome!

Jag förutsätter att det samma skulle varit sant för detta, så för min del har vi här fått det som var viktigt! Och det var awesome!

(Sen är det så klart tråkigt när någon försöker leva sin dröm och nån slänger grus i maskineriet).

Michael Fassbinder!
Fuckstache!
Arnold Schwarzenegger!
Break action, lever action, AND pump action!
Gun-chucks!
Wilhelm scream!

Last edited:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Precis så. Den kompletta filmen var 10 % roligare än trailern, men 500 % längre, och det var inte riktigt värt det.
Jag hade nog gått så långt som att säga att filmen var 10% mindre rolig än trailern. Plus längre. Det var en del grejer jag tyckte funkade mycket bättre i trailern.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag hade nog gått så långt som att säga att filmen var 10% mindre rolig än trailern. Plus längre. Det var en del grejer jag tyckte funkade mycket bättre i trailern.
Ja, framför allt var den tightare och det i sig fick den att funka bättre och vara roligare.

Rickard

Urverk speldesign
Klippet är för långt, men trailern i början var jättebra!
Jag känner längden är frustration. "Om jag nu inte kan få ut filmen kan jag lika gärna slänga in allt"

...om jag nu förutsätter att David är bakom läckan. :D Men jag tror han hoppas på en "Deadpool-effekt".

ceruleanfive

Bläckfisk
Medhåll, trailern till 1:an var bättre än filmen, så jag gissar att fallet blir samma här. Man blir ganska mätt bara av trailern och det känns mer evokativt att fylla i eventuella luckor själv.