Personlighet? Ja, faktiskt jättemycket. Enligt mig ett av de enklare systemen vad gäller färdighetsslag och skador i alla fall vilket lett till att vi använt oss av regelsystemet vid flera andra tillfällen också, främst vid de tillfällen då vi inte gillat befintliga regler.
"Nä, Western systemet är för tungt. Ta och konvertera om era karaktärer till KULT enligt bästa förmåga. Vadå går inte? Jamen då gör vi väl om systemet lite. Givetvis med KULT som mall."
Sammanfattning av en lång och hetsig debatt om lämpligt regelsystem till ett lite smålång vilda västern äventyr.
Personlighet på KULT som spelvärld? Det är ju redan nämnt att spelet är mörkt och dystert, men för att vara ärlig så tycker jag inte att det stämmer helt. Spelet är Mystiskt, Mörkt, Dystert och dessutom lätt att leva sig in i tack vare boken utförliga beskrivningar av världen (tyvärr får/bör spelarna inte läsa hela sanningen).