Nekromanti Kult och more Kult

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Nu så här när 7 Circle har gett ut Kult för tredje(?) gången på engelska så undrar jag vad jag som glad ägare av svenska prylar egentligen saknar.

Jag har följande:
Kult (1 upplagan sv)
Kult (2 upplagan sv)
Spelledarskärmen
Metropolis
Fallna änglar
Svarta Madonnan
Tarotikum
Mörkrets Legioner

Kult (3ed en)

Således är min frågeställning vilka moduler/supplement saknar jag? Om jag har ett supplement/modul på svenska behövs det väl inte på engelska?
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Judas Graalen

Judas Graalen eller Judas Grail. Själv har jag den engelska versionen som jag hittade billigt på någon engelsk försäljningssida.

Saxat:

The Judas Grail is a series of linked adventures that carry the characters from Madrid, to Metropolis, and finally to the Abyss in an attempt to recover their broken existence.



Sen tycker jag du skall besöka följande sida om du inte redan gjort det.

http://www.kult-rpg.org/abyss_news.html
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Re: Judas Graalen

Supplementet i fråga finns inte på svenska. Jag har inte så god koll på de engelska modulerna, men det finns i alla fall två magimoduler till andra utgåvansom numera sägs ingå i tredje utgåvan.


/Dimfrost
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Är det någon som vet vad de här modulerna handlar om?

Purgatory
Beyond The Boundries
Rumouers
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Kul läsfel

Beyond The Boundries
Första två gångerna jag läste den raden läste jag Beyond the bunnies. Låter inte så Kult direkt...
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Kul läsfel

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Verkligheten är en kanin </font></td></tr></table> :gremlaugh:
Iallafall så var det vitt och fluffigt idag i Skåne när vintern plötsligt kom...
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Judas Graalen

Heart, mind & Soul och Beyond the boundaries är två magikomplement som numera ingår i Beyond the Veil.

www.kult-rpg.com finns dessutom två inofficiella, men mycket bra sourcebooks om Nattens barn respektive kaosmagi.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Judas Graalen

Jepp, det är en sourcebook som behandlar Inferno i allmänhet och nefariter i synnerhet.Har har för mig att 7th circle har översatt den till franska nu, och om den släpps i Frankrike, kanske den engelska utgåvan re-releasas.
 

kingsix

Veteran
Joined
15 Nov 2001
Messages
12
Metropolis - innehåller en mängd händelser, handouts och beskrivningar av metropolis olika delar. Mycket blod och våld.

Rumors - Spelardelen av 3e utgåvan. Tanken var först att man skulle släppa boken i 2 delar. När spelledardelen äntligen kom ut så hade man lagt till Rumors i den med.

Beyond the Boundaries - The Conjureres guide to Death, Time and Space. Magibok. Magireglerna ur 1a utgåvan samt en hög nya besvärjelser.

Heart Mind and Soul - The conjurers guide to Passion, madness and Dreams, andra delen av magin. Första delen är samma som i Beyond the Boundaries men andra magiskolor.

Purgatory - En samling nefariter, purgatorium och artefakter. Lite mer info om vad som driver Nefariter i deras vardag eller nåt :p

Det släpptes även ett äventyr på spanska, som jag inte kommer på på rak arm.

En lista på vad som finns tryckt till Kult finns här : http://www.kult-rpg.com/forum/viewthread.php?tid=404


Edit: Du behöver inte modulerna på engelska om du har dom på svenska. Undantaget kan kanske vara US 2nd Ed av reglerna som använder samma regelsystem som i 3ed.
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Kul läsfel (OT)

För att illustrera Rosen (hmn - borde vara tvärt om).

1) Tänk på den nämnda kaninen.
2) Gå så långt ifrån så att du knappt kan se den.
3) Ta ytterligare ett antal steg.
4) Beyond the bunnies borde vara uppenbart (o)synliga.

För övrigt så finns det ju ett hobbyrollspel om My Little Pony och framförallt så vill ju Rosen göra ett om Sailormoon...

För er som verkligen vill ha kaniner föreslår jag att ni söker upp Usagi Yojimbo eller kolla Rubbitar i Mutant.
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Till Rosen och andra med samma intresse

Jag läste precis nr 29 av KODT sida 36 (Knights Of the Dinner Table) och hittade följande recension.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Still more OT

För övrigt så finns det ju ett hobbyrollspel om My Little Pony och framförallt så vill ju Rosen göra ett om Sailormoon...

Vill jag..? Guardians of Orders spel (tack för recensionen, förresten) täcker redan den fronten riktigt bra - även om det är baserat på den amerikanska dubben och därför innehåller lite detaljer som inte är korrekta för originalversionen.

Förresten finns det också en hobbygjord modul med Sailor Moon för World of Darkness. (-:

--
Åke
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Senshi

"Förresten finns det också en hobbygjord modul med Sailor Moon för World of Darkness. (-:"

...och jag vill hävda att det är den bästa modulen till World of Darkness som jag någonsin läst, inklusive regelböckerna. :gremgrin:
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Still more OT

Vill jag..?
Hmn... jag vill minnas att Rosen och jag har haft en diskussion om Sailor moon-RPG för något år sedan... eller blandar jag nu ihop detta önskemål med Krille?
 
Top