Nekromanti Kult nyheter

Farcrom

Veteran
Joined
14 Aug 2009
Messages
41
råka snubbla över en tråd gällande kult som är postad så sent som 20.08.2009.

Intressanta nyheter för Kult fans iaf :gremsmile:

http://www.kult-rpg.com/forum/viewthread.php?tid=4359&title=Cubicle+7+&+Kult+[split]

Cubicle 7 & Kult [split]


Ok. Kult is not dead. Cubicle 7 is wanting to work on it, but they just launched their Dr. Who line of games and are very busy with it. There is some excitement with the game in their office, just not a priority yet for them.

But, if someone wants to put in the work, they are willing to team up and share in the profits. Basically what that means. They currently have access to the license. They are willing to work with people to get it back out there. In what format or exactly what to release, they don't know yet and are open to suggestions. So if anyone wants to put a project together and a pitch to Cubicle 7, I can help arrange it. If it is only polishing the adventures we have from the contests and putting together a good resource, all the way up to writing a new edition to the game. We are wide open. So think about it everyone and decide what you can and want to do. But it has to be serious, not half-hearted. Cubicle 7 will eventually do something with it, but it not yet on their project board. We can get it there if we want to contribute.

One last thing, Paradox is also willing to give rights to the license out right. I know the sum they are asking. But I be won't posting it here in the public forums. I hope you understand. If you have a serious inquiry about acquiring the license, get hold of me, but I won't be posting any figures on here.

So there we go people. The life of Kult can rest in our hands. We have an opportunity to be part of its resurrection. So really think about what we would like to do and what we are willing to do
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
COO000OOLT!

Jag tänker hoppas att nån gör nåt vettigt av det här. Det ballaste vore om man tog licensen och skapade ett nytt spel, kanske mer fokuserat och modernt (därmed inte sagt att det nödvändigtvis skulle vara spelledarlöst eller samberättande eller så, bara att författarna hade en klar vision), och byggde spelet som det kunde ha varit. Liksom, skit i alla faktiska böcker som kommit ut, utgå från de tidiga reklamtexterna och sånt som faktiskt var sjukt bra. Kult hade kunnat vara SÅ mycket bättre.

(Därmed inte sagt att Kult är dåligt, för det är det inte. Det saknas lite krokar och konkreta "vad gör man"- grejer, och guider/mallar för äventyr, men det är nog det BRP-system jag gillar mest och världen är ju ball som fan)
 

Farcrom

Veteran
Joined
14 Aug 2009
Messages
41
Precis, hoppas verkligen att någon vågar sig på lite nytänkande och prövar göra nått annorlunda av det istället för att bara piffa upp det lite...

det enda som känns jobbigt är att om det händer får man räkna med att det tar X antal år innan dom är klara :gremfrown:
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
Förbättringsförslag

Varför skriver de:

"Kult is not dead."

istället för:

"Kult is dead. But death is only the beginning."

/tobias
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Farelli said:
det enda som känns jobbigt är att om det händer får man räkna med att det tar X antal år innan dom är klara :gremfrown:
Om man inte tar tag i det själv, då. Jag har höret flera här på forumet och annorstädes uttrycka att ett Kult "som det beskrevs i reklamtexten" vore en förplåtat bra idé.

Jag tror att det går att skriva rollspel relativt kvickt, framförallt om man inte har någon komplettistisk tanke med det hela. Små häften av gamla-DoD-storlek tror jag skulle vara en bra grund; jävligt simpla, strömlinjeformade och moderna regler tar ganska få sidor, sedan en snabb överblick över det mest omedelbara (normal verklighet + lite övernaturligt), och så en guide till hur man skriver fungerande äventyr.

Sedan kan man bygga ut, med mer och mer portaler och andra ställen och mer detaljer om Metropolis och så vidare. I grundboken skulle jag bara ha med tillräckligt för att bygga schyssta skräckberättelser med fokus på mörk sexualitet, staden som monster och övernaturlig plats, och allt det där andra man omedelbart tänker sig.
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Gurgeh said:
Varför skriver de:

"Kult is not dead."

istället för:

"Kult is dead. But death is only the beginning."

/tobias
De är inte lika smarta som du. :gremdrink:
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,006
Inte negativa nyheter iallafall - inga nyheter är goda nyheter!
 
Top