Nekromanti KULT, kortspelet

Cymew

Veteran
Joined
8 Feb 2001
Messages
98
Location
Uppsala
Jag undrar om det finns någon som har lust att sälja hela eller delar av sin samling av KULT, kortspelet.

Kortspel är inget jag sysslar så aktivt med så förvänta er inga bud på 100-tals kronor per kort, vilket visst lär förekomma i Magic världen.

Men har du tröttnat eller råkar ha många dubletter så hör av dig!

/andreas
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Jag har ett antal lekar och dublettar av vissa kort... Och visst kan jag sälja dem till dig. Har dock hört rykten om att man kan finna Kult kortspelet på Öveskottsbolaget. (vet inte om det stämmer dock) Men är det någon särskild typ av kort som du är intresserad av.

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna
 

Cymew

Veteran
Joined
8 Feb 2001
Messages
98
Location
Uppsala
Överskottsbolaget? Där kan man uppenbarligen hitta de mest oväntade ting! Någon speciell ort som det skulle vara aktuellt på? (gärna i Stockholm, Uppsalaområdet om man får önska... :)

Annars så är jag väl intresserad av det mesta i dublettform, mest kanske de arkonter och dödsänglar jag inte har. Har du möjlighet att e-postledes skicka mig en dublettlista? (om du nu inte vill sälja dina lekar förstås...)

/andreas
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
På Överskottsbolaget i Göteborg hade dom enligt en kompis en jäkla kassa starterpacks och boosters till Kult, James Bond (och Doom Trooper också, tror jag) för en billig penning. Men detta var i somras så jag vet inte hur det är nu.

 

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
Annars kan du ju vänta tills IncogniCon, där var det en gubbe förra året som sålde startpacks (10:) och boosterpacks (5:) i toppskick...

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
ÖB

Nej, inte överbefälhavaren.. /images/icons/wink.gif
ÖB regerar, kort sagt. De hade, som sagt, en massa Kultkort (och DoomTrooper) även här i Umeå.. Men inte länge, för jag köpte upp åtminstone 5 hela lådor blandad kompott med kort. Jag måste nog vara samlingsberoende eller nått, för jag har aldrig i mitt liv spelat ett kortspel! Trots det äger jag hundra.. nej, tusentals av de små raringarna. Alla katalogiserade och bokförda /images/icons/laugh.gif

Just nu har jag en hel del dubletter och dessutom ett kort på engelska som jag nästan tror är ganska sällsynt, om inte så åtminstone j-vligt mäktigt. "The Forgotten Man" - en inkarnation av första kortet i arkanan och som kan anta vilket annat kreaturs stats och förmågor (tror jag) som helst!

//MiDNiGHT. - stolt.. umm.. kortägare!

 

Cymew

Veteran
Joined
8 Feb 2001
Messages
98
Location
Uppsala
Re: Uppsala..

Tja, jag antar att man lämpligast packar dom i kartonger av lämpligt slag, eller lägger dem platt som i en kortpärm. Sedan är det väl upp till Post(verket) att förmedla det hela om man inte har kurrirtjänster att tillgå.

Tycker du det är för jobbigt så glömer vi väl det. Själv skickar jag runt allehanda begagnade böcker och rollspel över atlanten så jag är rätt van vid liknade transporter. Dock har jag aldrig skickat CCG.

Kreativt vet jag inte om det är, borde det vara det?

/andreas
 
Top