Ser att arbetet gått framåt och det är ju kul, AWs system verkar passa nackdelarnas speltekniska inverkan bättre än originalsystemet.
Är mental balans helt borttaget? Då kanske ni tagit bort de uppvaknade ur världen också?
Jag tycker inte att Kults regelsystem hindrar än från att göra äventyr som handlar om rollpersonerna snarare än SLPs, jag har i denna omgång Kult bara gjort uppdrag som handlar om rollpersonernas liv där de var och en får agera huvudperson. Jag gillar dock att dominera spelarna och utöva totalt maktmissbruk vilket gruppen uppskattar då de känner sig lika maktlösa och utlämnade som sina rollpersoner, i ett makroperspektiv är de ändå bara köttstycken som haft turen att överleva länge nog att misstänka illusionen..
Har själv behållit systemet i stort men tagit bort några onödigt smala färdigheter och ersatt slagen i strid med vad jag kallar one-roll-does-it-all, dvs ett slag som avgör om slaget träffar, hur allvarligt det blir och var det träffat. Det förutsätter att man har lite tabeller men då varje rollperson enbart brukar ha ett vapen går det snabbt och enkelt, striderna är avklarade på minuter max och så gott som alltid med dödlig utgång på båda sidor, för att lämna så mycket som möjligt att berättandet och storyn.