Nekromanti KULT: Divinity Lost review - "Helmgast are good at what they do."

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Jag passar på att ge er en eloge för att kickstarterbackarna faktiskt fick spelet ordentligt innan det fanns i handeln för en gångs skull, trots lång försening. Det gör att man känner sig lite särskilt exklusiv. :) (Sen är det förstås en sjukt snygg bok också, och verkar väldigt spelbart, men det är ju redan klart.)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Tack Dimfrost! Vi får se det som en bock på plussidan pga att vi var tvungna att göra två versioner av regelboken. :)
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
Jag vägrar bläddra i min fina bok tills bibelupplagan är här! :p
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Big Marco;n295948 said:
Tack Dimfrost! Vi får se det som en bock på plussidan pga att vi var tvungna att göra två versioner av regelboken. :)
Och jag med flera jag känner är ytterst tacksamma för det! Jag gillar verkligen min barbröstadeängel-version och Kult är ett av de spel jag absolut inte ångrar att jag var med och backade. Nu är jag ingen trendsättare eller liknande på något vis, men att jag kickstarter spel och är nöjd med resultatet blir ovanligare för var dag. Så KULT med den barbystade ängeln får av mig 5/5 även om det inte är ett spel jag skulle rekommendera som första spel till rollspelsoskulder.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Gurgeh, Ulfgeir - Ordrar skickas ut löpande och kommer så göras under ett par veckor till. Om det inte har dykt upp vid månadsskiftet okt/nov så hör av er till info_AT_helmgast.se så kan vi kontrollera.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Finns det ingen intern lista över vilka ni skickat ut spelet till? Då är det ju en enkel sak att ta reda på ifall paketen ens skickats ut till oss svenska backers...
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
Magnamund;n296035 said:
Finns det ingen intern lista över vilka ni skickat ut spelet till? Då är det ju en enkel sak att ta reda på ifall paketen ens skickats ut till oss svenska backers...
Svensk backer med spelet *räcker upp hand*

Tror budskapet är "vänta en månad till innan det finns anledning frukta ett problem"
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Jag räknar ju kallt med att jag får vänta, men då pga posten här har vissa kvalitetsbrister. Menar om de lyckas med konststycket att inte skicka ut en avi för ett rekommenderat brev, och jag sedan fick påminnelseavin den 31 Juli (notera datumet). Sista dagen jag hade kunnat hämta ut försändelsen (som innehöll mitt nya körkort) var 24 Juli... Tyvärr fanns inget datum på avin som gjorde att jag kunnat få ut info om när den skickats.
 

Byråkraut

Veteran
Joined
10 Feb 2018
Messages
9
Är det någon här som backat på Inferno/Metropolisnivå och fått böckerna?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Igår fick jag äntligen ett mail från Gamesquest att mitt spel har skickats. Sedan ska det ta ca 10-14 arbetsdagar innan det är framme. Så om jag har tur får jag det bara drygt två månader efter alla andra som kickstartade.

Ja, jag är bitter...
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Gurgeh;n300895 said:
Igår fick jag äntligen ett mail från Gamesquest att mitt spel har skickats. Sedan ska det ta ca 10-14 arbetsdagar innan det är framme. Så om jag har tur får jag det bara drygt två månader efter alla andra som kickstartade.

Ja, jag är bitter...
Join the club. Fast jag är inte bitter i det här fallet. Trodde det var postnord som var inkompetenta...

Intressant att det i det brevet hade en länk för tracking av paketet, när de tidigare i brevet skrev att det skickats utan tracking... Och länken går till en sida som talar om att det skickats utan tracking.

Har varit med om värre, förbeställde spelet Ghosts of Albion från USA för några år sedan. Väntade och väntade. kontaktade avsändaren om att jag inte fått det, han skulle skicka igen. Väntade på nytt fortfarande inget paket. När jag sedan kontaktade på nytt, DÅ först meddelade han att problemet var att adressen inte var komplett. Hade inte med "state" eftersom det inte är en del av svensk adress, men tydligen var det ett krav från amerikanska posten. Tycker ju att han hade kunnat klämt ur det vid första kontakten. Eller när jag och en kompis beställde massa saker från en av Evil Hats kickstarters (den där de tog fram Fate Core. Vi har Fortfarande inte fått Dresden Accelerated. Där är jag bitter.


/Ulfgeir
 
Top