Nekromanti Kult & Call of Cthulhu!

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Fråga: Är det nån som har ett ex av KULT som denne vill sälja??? Jag vill ha! Dessutom så undrar jag om Call of Cthulhu är bra? Hur är reglerna? Är de något i stil med MUTANT eller är de fetoutväcklade så att de är i stil med Rolemaster? Kanske som Neotech. Det vore bra om nån som spelar det och har spelat andra spel kunde berätta.

Maila mig gällande KULT snälla.
maila på denna adress glad242@yahoo.com

Tackar!
<I><B>- Pelle</I></B>
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
<I>Dessutom så undrar jag om Call of Cthulhu är bra? Hur är reglerna? Är de något i stil med MUTANT eller är de fetoutväcklade så att de är i stil med Rolemaster? Kanske som Neotech. Det vore bra om nån som spelar det och har spelat andra spel kunde berätta.</I>

Call of Cthulhu är baserat på basic Roleplaying, alltså någonting i stil med DoD. procent och T100 används för färdighetsslag. Dessutom finns regler för sanity, som avgör hur pass galen man är.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Call of Cthulhu är baserat på basic Roleplaying, alltså någonting i stil med DoD. procent och T100 används för färdighetsslag. Dessutom finns regler för sanity, som avgör hur pass galen man är.

När jag skrev DoD menade jag gammla reglerna. Inte den första utgåvan men den som trycktes 1991. Jag är inte så insatt i de nya reglerna men jag vet att den världen är kass. Om Call of Cthulhu nu är som gammla så borde det väll vara ganaska kassa regler? eller? DoD reglerna är knappast bra.

- Pelle
 

Nicke picke

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
22
Location
västerås, sverige
Call of Cthulhu rular, eller sondmatas!!!!!!!!

Call of cthulhu rular fett tycker jag.
Prova det och säg att det är bra
eller få en paprika sondmatad genom näsan

vänliga hälsningar

¤Nicke picke¤
 
G

Guest

Guest
Re: Pellejones!

När jag skrev DoD menade jag gammla reglerna. Inte den första utgåvan men den som trycktes 1991. Jag är inte så insatt i de nya reglerna men jag vet att den världen är kass. Om Call of Cthulhu nu är som gammla så borde det väll vara ganaska kassa regler? eller? DoD reglerna är knappast bra.

Märk väl att han skrev T100. I varken Chronopia eller Expert används T100, där är det nämligen T20 istället.

//Robin P. Liljenberg

Mäster Azazel
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"När jag skrev DoD menade jag gammla reglerna. Inte den första utgåvan men den som trycktes 1991. Jag är inte så insatt i de nya reglerna men jag vet att den världen är kass. Om Call of Cthulhu nu är som gammla så borde det väll vara ganaska kassa regler? eller? DoD reglerna är knappast bra."

Gamla utgåvan brukar automatiskt menas med de utgåvor som är före Expert, Expert kallas Expert (lustigt nog), 91-års utgåva är antingen DoD 91 eller nya utgåvan, DoD Chronopia brukar kallas Chronopia (undra varför?) eller som några andra kallar det Katastrofia.

Riddaren - klarlägger lite


http://www.backtotellus.com/ http://www.eyesoffate.com/
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
<I>När jag skrev DoD menade jag gammla reglerna. Inte den första utgåvan men den som trycktes 1991. Jag är inte så insatt i de nya reglerna men jag vet att den världen är kass. Om Call of Cthulhu nu är som gammla så borde det väll vara ganaska kassa regler? eller? DoD reglerna är knappast bra. </I>

Ursäkta mig, men nu fattar jag inte alls vad du menar.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Lasombra

Veteran
Joined
14 Aug 2000
Messages
49
Location
Umeå
Call of Cthulhu har bra regler för den typen av rollspel viss det finns en del saker som är fel, men det man söker när man spelar skräckspel är väl ändå inte realism... I alla fall gör inte jag det... Jag vill ha något snabbt enkelt och som gör det möjligt att skrämma sk*ten ur spelarna, och till det funkar COC väldigt bra
 
Top