Nekromanti Kult, Bloggen uppdaterad

bozar_UBBT

Warrior
Joined
21 Mar 2009
Messages
226
Location
Norrköping
Du är sjukt bra på att teckna, inget snack om saken. Däremot går det inte hand i hand om hur mina nefariter ser ut, sexiga, barbröstade cenobiter ger mer subtila olustkänslor och inte paralyserande skräck såsom de ohyggliga, stålklädda monster gör som kommer med i originalkult.
 

Sjunde inseglet

Swordsman
Joined
4 Mar 2006
Messages
424
Location
Göteborg
Det är bra att du berättar vad du vill ha. :gremsmile:

Jag är inte heller emot en nefarit med tentakler istället för tuttar men jag vet att Petter har en förkärlek för att illustrera vackra men förvridna kvinnor. Efter lite input verkar det vara fler groteska monster på väg.

Nefariten i bilden är lite mer av en Pinhead-typ. Personligen gillar jag att hon skulle kunna se normal ut i en jacka med huva. Sånt ger så bra möjlighet att skapa schyssta scener i spel. Att slänga in en nefarit som är till hudlös, hälften larv, med tentakler istället för armar, mandibler och spädbarnsarmar på huvudet är för mig mer av ett statement än skräcketablering.
 

Eranthis

Veteran
Joined
9 Jul 2009
Messages
59
Location
Lund
Wow, detta ser lovande ut. Har skummat lite, och tycker att reglerna om attribut verkar mycket vettiga för att få den där film-känslan som gamla Kult-reglerna inte fick.

Och detta är första gången jag sett regler för sex i rollspel! Mycket underhållande!
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Du är sjukt bra på att teckna, inget snack om saken. Däremot går det inte hand i hand om hur mina nefariter ser ut, sexiga, barbröstade cenobiter ger mer subtila olustkänslor och inte paralyserande skräck såsom de ohyggliga, stålklädda monster gör som kommer med i originalkult.
Tusen tack!
Det blir mer groteskt efterhand tro mig. Men baserar mina cenobiter till stor del på Clive Barkers Hellraiser där det sexuella trots allt är närvarande och där de ger instikt i mängder "njutningar" vilket kan vara allt ifrån flå någon levande till att idka sex på högar av ruttnande huvuden som i novellen "The Hellbound heart"

Men det blir mer skumt :gremlaugh:
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Sjunde inseglet said:
Personligen gillar jag att hon skulle kunna se normal ut i en jacka med huva. Sånt ger så bra möjlighet att skapa schyssta scener i spel.
Det här håller jag med om. Användandet av mer subtil creepiness går helt i linje med hur jag föredrar att bygga skräckstämning.

Över till en helt annan sak jag sitter och tänker på. Eftersom min forums-fu inte längre är lika stark är det möjligt att detta kommit upp förut utan att jag upptäckt det, men hur står det till med ert Kult och upphovsrätten?
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Än så länge är detta bara ett fan-projekt! Tanken är att det ska bli något som är tillgängligt för alla.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Blasphemy said:
Tänkte bara meddela att Kult-bloggen har blivit uppdaterad. Dels finns de nya spelböckerna att ladda ned och kika på och lite bildexempel har även kommit upp.

Så titta och ge oss ris och ros :gremsmile:

http://kult-illusionen.blogspot.se/
Ni måste ju fatta själva att detta är det fetaste sen spunnet socker. Underbart!!!
 
Top