Nekromanti KULT: Bible edition – första intryck

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,034
Idag anlände den så – KDL:s Bible edition! Innehållet är vad gäller texten detsamma som standardutgåvan, och den har många recenserat redan (och då jag redan läst det mesta i PDF-format så kan jag bara instämma i att detta är ett lysande spel!). Så jag skall begränsa mig till det som skiljer. Bible edition är en mycket fin liten bok! Svart läderliknande hårdpärm, med guldtryck på fram- (titeln, inget annat) och baksida (Helmgasts logga), samt på ryggen (titel och att det är 4:e utgåvans grundregler (fast på engelska så klart) samt Helmgast-loggan). Likaså guld på sidornas kant, så att boken när den är stängd ser att ha guldblad (detta heter säkert något fint som jag inte känner till; guldsnitt kanske?). Likaså bokband (eller vad snöret heter) i guld det med. Formatet är 18,5 x 13 x 2,5 cm ungefär, vilket gör det till en mycket behändig bok att ha med överallt. Texten (371 sidor), som alltså helt saknar bilder (men har några tabeller samt den grafiska bilden av relationen mellan de de olika arkonrena och dödsänglarna), är i tvåspalt, är synnerligen lättläst för att vara ett rollspel (ett stort plus för mig med halvkass syn), och pappret håller nog bra för ivrigt bläddrande under många spelkvällar framöver. Allt som allt en riktigt liten pärla, en bok som kommer att ta plats bredvid Whitehack som mina två favoritrollspelsböcker (den senare är också bildfri, så ni anar min preferens här). Kan rekommenderas varmt!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Oj! Den lät ju läcker. Inte hade jag fattat att den skulle vara liten!
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,034
DeBracy;n299366 said:
Oj! Den lät ju läcker. Inte hade jag fattat att den skulle vara liten!
Det hade inte jag heller – det kom som en mycket trevlig överraskning!
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Mitt första intryck: mycket bra bubbelplast att trycka sönder
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
CapnZapp;n299440 said:
Mitt första intryck: mycket bra bubbelplast att trycka sönder
Kan överensstämma - min Chokmah-utgåva kom även den med riktigt rolig bubbelplast! Och boken var fin också.
 
Top