Nekromanti Kult 2004

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Den gavs aldrig ut, men den har spridits bland Kult-fans på nätet. Minns inte riktigt hur lik den var Metropolis i upplägget, men jag kommer ihåg att jag tyckte den var rätt kass. Den tog också upp himlen lite kort, minns jag.

Kan nog leta rätt på det om någon undrar nått specifikt, annars ska det visst ges ut igen, så...
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Re: Kult 2004 - framtidiga utgivningar

Alltid nått. Även om jag hade hoppats på att de skulle göra något eget. Men kanske när de väl har släppt all gammal skåpmat som finns i Targets katalog (Inferno, Clavis Inferna, Black Madonna osv.) kanske de gör nått annat.

Kul att det släpps något iaf (även om jag numera är ganska besviken på 7th circle).
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Ang. utgåvorna

Mycket riktigt, första engelska utgåvan är en ganska rak översättning från den första svenska medan den andra engelska utgåvan är en mera bearbetad version av den andra svenska utgåvan (de har ändrat en del, särskilt i reglerna har jag för mig).

Andra engelska utgåvan är mycket riktigt väldigt snygg, men den har några enerverande problem, särskilt felaktigheter och motsägelser i reglerna (bland annat har de flesta varelser stats från första utgåvan som inte helt funkar med det nya). Tråkigt nog är många av de felen kvar i den nyutgivna tredje versionen, vilket jag tycker pekar på lite slapphänt hantering av 7th Circle.
 

-BoNe-

Warrior
Joined
9 Jun 2003
Messages
209
Location
Kalmar
Re: Ang. utgåvorna

ja köpte Kult 3rd Edition: Beyond the Veil i går och jag är väldigt nöjd hittils. har inte läst regelsystemet ännu, det tar jag efter att jag har läst allting om världen.
 
Top