Nekromanti Kult äventyrsproblem

Pale Imp

Swordsman
Joined
11 Feb 2002
Messages
448
Location
Boden
Efter ett ganska långt uppehåll tänkte jag och några av mina spelare återuppliva vår gamla kultgrupp. Spelarna (och jag också) är nästan fånigt förtjusta i Sourcebook Gaia (som kan laddas ner på www.kult-rpg.org), så jag tänkte använda den.

Min grundläggande idé är att på något sätt kasta in rollpersonerna i "The Jungle" på något sätt, och sedan bara allmänt skicka sjuka händelser på dom.

Det är här mina två problem kommer in;

hur kommer rollpersonerna in i gaia Att låta rollpersonerna slumpvis komma in i vilken annan del av gaia som helst är inte ett problem. Men mina spelare vill spela antingen amerikaner eller västeuropeér (i nutid), och detta lämnar inte så många möjligheter för dom att kastas in i just djungel delen i gaia.

sjuka saker som kan hända i gaias djungler Har tänkt ha med en liten grupp amerikanska vietnam soldater som irrat sig in i gaia, och som nästan alla fått djungelfeber, etc.
Kommer också att ha med den konstanta känslan av att 1000 ögon övervakar rollpersonerna.
Men mer?. har tyvärr idetorka... så HJLÄP.
 

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
du skulle ju kunna locka dom med pengar ...
eller så skulle du kunna jaga ner dom ..
alternativt är att dom åker dit av eget intresse ...
 

CoraX

Veteran
Joined
25 Mar 2002
Messages
11
Location
Upplands Väsby
Låt RPna få en anledning att ta flyget till exempel Austalien och så ser du till att planet av någon anledning störtar över exempelvis Nya Guinea.. De flesta på planet dör förutom RPna och ett valfritt antal SLPn som du senare kan döda när ni hamnat i GAIA..

Frågan är hur ni skall ta er ut ur GAIA...
Om ni nu någonsin gör det.../images/icons/devil.gif
 

Seraphim

Warrior
Joined
1 Sep 2001
Messages
271
Location
Norrut.
Liten idéspruta.

"Att låta rollpersonerna slumpvis komma in i vilken annan del av gaia som helst är inte ett problem. Men mina spelare vill spela antingen amerikaner eller västeuropeér (i nutid), och detta lämnar inte så många möjligheter för dom att kastas in i just djungel delen i gaia."

- Eftersom Gaia finns överallt (avstånd och vägar är ju meningslöst utanför illusionen) är det väl inget större problem. Eftersom även tiden saknar betydelse kan de väl råka klampa in i en djungel i Amerika när som helst.

"sjuka saker som kan hända i gaias djungler"

- Tja, bara mitt exempel är väl "sjukt" nog? /images/icons/wink.gif Annars är det ju de "gamla hederliga" klassikerna, som just Vietnamplutonen. Gaia i sig är ju också levande, så själva djungeln kan visa sig vara farlig (strypande lianer och liknande), förutom själva djurlivet. Att bryta mönstret och tillexempel låta djungeln vara helt tyst kan också vara en intressant sak, fördelaktigen i början av äventyret. Gillar tanken om människoätande växter ändå.
Om du vill lägga in mer "osjuka" händelser är det ju bara att manipulera tiden lite. Ta med en grupp conqisadorer, med vietnamsoldater och ett kraschat stealthplan. Huvudjägare och jaguarkulter är inte heller fel. Vill du hoppa i tiden rejält kan du ju göra en "Jurrassic Park" och dra med lite elaka reptiler i buskarna, även om jag föredrar saker som rör sig i träden (Predator). Annars kan du ju spela på parasiter; vad händer om rollpersonerna smittas av svampporer, så att de börjar växa ur kroppen på honom (har faktiskt hänt).

{ [color:red]§</font color=red> e r a } - som inte kom på nåt mera. (hah! det rimmade!)
 
Top