Nekromanti Kult är tillbaks ...

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Hoppas starkt på Kults framgång men tycker det är synd att det lämnar svenska händer.

Only dead fish float with the stream.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Både positivt och negativt ..

Det positiva är ju att man säkert får till nya grepp
i rollspelet och det är ju inte fel.
Engelskan är ju dessutom ett bra språk att använda som
utgångspunkt till skrivet material att sedan översätta.

Det negativa kan ju tyckas är att grundförfattarna inte har
något med projektet att göra (av vad jag förstått av att
ha följa processen ett tag). Men, det ska bli spännande
att se vad jänkarna kan göra med vår stolthet på
skräckfronten och mina förväntningar lär ju inte direkt
vara låga. Dessutom kräver jag ju en Svensk översättning ;)

/Alexander Gyhlesten
Korpiir
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Re: Både positivt och negativt ..

Jo hoppas dom inte Amerikaniserar det och förstör det bara för att det ska bli mer accepterat i jänkarland.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
njaaa..

The Yankees har ju helt klart lyckats med CoC... Är nog inte omöjligt med Kult heller. Grunden finns ju redan där...

//kalcidis

Veritas Odium Parit - Sanningen Föder Hat
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Förändringar i Kult

Jag hoppas de gör spelet mer utförligt. Och mer hur världen är uppbygd. Det skulle vara intressant att spela Kult i olika tidsåldrar exempelvis på 1700 talet då illusionen börjar brytas sönder.
Inte heller rikta in det på endast Blood and Gore (hmmpff Bush and Gore) utan även mer på andra skrämseltaktiker.
Hoppas även att illustrationerna försöker passas in i stämningen (inget Chill eller rusikigt misslyckat exempel)

Ja hur som helst..

Only dead fish float with the stream.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Kult tja det är fortfarande ett skräckspel som hade kunnat ha en nitch om inte tragik game kom och tog bort det folk som inte spelar hade klagat på ( Magin bland annat ) och annat roligt så tja hela det att spelet börjar ingen under NYA skapare får mig att tänka på en rolig historia..

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
En man kommer in i en bar och beställer en drink brevid honom sitter en gubbe och mannen har knappt kommit in då gubben vänder sig om och greppar tag i han och säger..
Du ser stengolven här ? Jag byggde det för hand polerade varje sten bit och la den på sitt plats men tror du dom kallar mig Mac Greagor golvläggaren va ?
Du ser tavlorna vackra målningar som kostar en förmögenhet jag målar dom men tror du dom kallar mig för Mac Greagor målaren va ?
Och ser du bron där borta jag byggde den för hand sten för sten i min ungdom men tror du dom kallar mig Mac Greagor brobyggaren va ?
Man knullar EN enda get och...
<p><hr></blockquote><p>Och för er som inte fattar vad jag menar så säger jag det på svenska inte med ironi..
Kult kommer att kanske ges ut igen av ett amrikanskt bolag men jag tvivlar på att det blir något annat än samma gamla skit som förut....
MEN man kan hoppas att dom använder sig av kreativitet det som kult verkade ha i början inan Tragik började tjorva till det och sabba allt..
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Kan folk inte fatta att Äventyrsspel alltid tillhört Target Games (kolla i början på vilket DoD du vill...) ? Och även om jag har fel, så är det samma personer som pillat med KULT hela tiden.
KULT är IMO det bästa skräckspelet, världen är ju en smaksak, men reglerna är överlägsna. Snabba, dödliga och relativt(?) trovärdiga, det sämsta jag kan tänka mig är ett skräckspel med Ob-systemet.

//weatherman
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Och även om jag har fel, så är det samma personer som pillat med KULT hela tiden.</I>

Um, näe - det första Kult skrevs av Gunilla Jonsson och Micke Petersén, som sedan sålde spelet till Target Games. Andra utgåvan togs fram in-house hos Target, och P&J var rätt missnöjda med en del av ändringarna som hade gjorts i den.

--
Åke
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Micke Petersén och Gunilla Jonssons upplaga är helt klart den bästa och mest stämningsfulla. Vet någon vad de sysslar med nuförtiden för övrigt?

Only dead fish float with the stream.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Jonsson & Petersén

<I>Vet någon vad de sysslar med nuförtiden för övrigt?</I>

Jag har hört vagt snack om ett projekt som de inte säger så mycket om. Och så gör de ju inhopp i Western emellanåt.

--
Åke
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
Dom har skrivit någon modul till Western (jag tror det var Laglöst land) men det är allt jag vet...

Det var väl samma duo som gjorde Skuggornas mästare en gång i tiden?

/Daniel
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Om jag tolkat allt rätt så var det tydligen också flera som var intresserade av att köpa licensen.

Sedan kan man ju undra om det är bara för namnets skull (varunamnet) *tänker genast på DoD v.6 som inte är mycket DoD kvar av* eller om de bygger vidare på det som finns...

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
Re: Både positivt och negativt ..

En ny svensk översättning vore definitivt häftigt! Jag tror det skulle sälja, för många pratar fortfarande om Kult och tycker attt det är det genom tiderna bästa svenska rollspelet. I den svenska skräckgenren är det oöverträffat. Fast det har ifs inte gjorts så mycket mer.

Men vem skulle göra denna översättning och ge ut den... Neogames...? Skulle inte tro det... Rävspel? Cell? Båda gillar ju Kult har man hört... Vi håller tummarna...=)

/Daniel


http://welcome.to/svenilgames
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Dom har skrivit någon modul till Western (jag tror det var Laglöst land) men det är allt jag vet...</I>

I grundspelet var de också inblandade som speltestare, och de skrev alla kapitelintro-texter.

<I>Det var väl samma duo som gjorde Skuggornas mästare en gång i tiden?</I>

Ja, den och 'En Garde'. Ragnarök Speldesign var deras försök att publicera spel på egen hand, men det var lite väl mycket tråkigt sidojobb med att administrera affärerna - och kan kan ju inte direkt säga att deras distributör jobbade häcken av sig för att få ut deras spel i butikerna...
Distributören var alltså Target Games.

--
Åke
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Jonsson & Petersén

Hoppas att få se mer från dem.. De är väldigt bra författare tycker jag.. och har många fräscha idéer.

Only dead fish float with the stream.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Riotminds gör Kult

*ryser och tänker på hur det skulle kunna se ut om Riotminds köpt Kult licensen*

Rollperson 1:(Zoot) Min 3 levelns Storstadsamuraj skjuter mot dem med sin Ingram, han får även +3 på att träffa och +3 på skada när han använder Automatvapen (med tanke på att han är Level 3).

Rollperson 2:(Pilke) Ja jag skulle ju skjuta mot dem om jag kunde, men eftersom jag är konstnär så vet jag inte hur man hanterar en pistol. Jag kastar väl penseln på dem eller nått

Rollperson 3:(Nanoc) Kulor.. ha ha.. som om de skulle kunna skada mig jag är ju Level 10. Jag rusar mot dem och spränger dem på nära håll med min bazooka.

STRID I NÅGRA RUNDOR

Rollperson 1: (Zoot) Kom så hjälper vi de skadade, vi kan inte bara lämna dem att dö.

Rollperson 3: (Nanoc)Ähhh låt dem vara, varför skall ni släpa med oss det dököttet..

SL: Hrmm glöm nu inte att ni får minus i Xp..*host* Äp menar jag om ni beter er omoraliskt och inte beter er hjältemodigt.

Rollperson 3: (Nanoc) Okej, okej, okej vi tar väl med oss dem då..

Så vandrar de iväg igenom natten in mot Inferon och sedaren bort mot Metropolis.


Only dead fish float with the stream.
 
Top