Kul ställen att besöka i Stockholm för barn som är intresserade av spel?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hello!

Min släkt från Amerikatt är på besök, ja en liten del av släkten. Två killar 6 år och 12 år är intresserade av Roblox och Minecraft. Så min syster undrar var de kan hitta kul ställen att gå till med pojkarna.

Jag har föreslagit:
  • Tekniska Museet (särskilt Play Beyond Play)
  • Paradox Museum
  • Tom Tits Experiment
Har ni några flera bra tips? Jag är själv urusel på att gå på museum ... :)

Stockholm toy museum har en utställning som heter Generationernas spel. Beskrivningen är följande:

”Kom och ta del av generationernas spel på Stockholm Toy Museum! Kliv in i spelens värld och upplev hur de har förenat människor genom generationer! Från antika klassiker som Mancalaoch Chaturanga till retro arkadspel och tidiga spelkonsoler – denna delutställning ger en inblick i spelens fantastiska historia!

Vi bjuder in dig att prova på spel från olika tidsepoker och känna hur de har underhållit och samlat människor. Oavsett om du är nyfiken på spelandets rötter eller vill återuppleva nostalgiska favoriter, finns något för alla här! Välkommen till oss! ”

Kanske kan vara något? 🙂

Hello!

Min släkt från Amerikatt är på besök, ja en liten del av släkten. Två killar 6 år och 12 år är intresserade av Roblox och Minecraft. Så min syster undrar var de kan hitta kul ställen att gå till med pojkarna.

Jag har föreslagit:
  • Tekniska Museet (särskilt Play Beyond Play)
  • Paradox Museum
  • Tom Tits Experiment
Har ni några flera bra tips? Jag är själv urusel på att gå på museum ... :)

Play Beyond Play +++

Man kan hitta Mohjang på Södermalm en liten promenad från Gamla Stan. Även om det inte går att komma in kan det vara skoj för barn som gillar Minecraft.

Historiska har ibland aktiviteter för barn (vikingespel)

Vasamuseet. Även om det inte är spelrelaterat, så är det attans maffigt, och förknippat med många saker som förekommer i spel. Spelar de datorspel så är det inte svårt för dem att tänka sig att fäktas med pirater på det däcket.

Back