Kul dataspel för 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Grymma tips! Tack hörrni! Borderlands känns som ett alternativ också!

(D2 är ju eventuellt världens bästa spel, så det kanske kan vara något. Jag skaffade remastered när det släpptes, men det var olidligt svårt att komma ut på Battle.net då, men det kanske blivit bättre.)
 

Froste

Veteran
Joined
17 Oct 2019
Messages
143
Fixade de till nwn för flera spelare i kampanjen? När vi körde igenom det var det 1) buggigt så inåt h-vete och 2) nära på omöjligt mot slutet när en delade på XP rakt av och var gruvligt underlevlad.
Humm? Det kom ju ut 2005, jag har kört genom det (multiplayer) flera gånger sen dess och aldrig haft några problem eller buggigheter, tvärtom är det super-stabilt som jag upplevt det. Har också spelat en massa utanför officiella kampanjerna, där man spelar custom maps med en som DM som styr det vilket alltid funkat bra. Sounds like a 'you'-problem :p
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,893
Grymma tips! Tack hörrni! Borderlands känns som ett alternativ också!

(D2 är ju eventuellt världens bästa spel, så det kanske kan vara något. Jag skaffade remastered när det släpptes, men det var olidligt svårt att komma ut på Battle.net då, men det kanske blivit bättre.)
Ja, nu är det inga problem alls. Iaf inte för mig som spelar på Switch, men det är väl samma battle.net tänker jag?
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,001
Location
Umeå
Company of heroes är det bästa rts som har gjorts, och eftersom det är ganska gammalt så borde det gå bra att köra på utdaterad hårdvara också. Kanske CoH2 också, om man vill ha bättre grafik. Kom förresten på att det är 18+ rateat, så det är kanske inte så bra att köra med barn. Även om jag inte riktigt förstår varför.

Annars har jag och sonen kört mycket Factorio. Riktigt kul att köra i multiplayer. Man bygger fabriker av löpande band typ och slåss mot utomjordingar!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,738
Location
Stockholm
Grymma tips! Tack hörrni! Borderlands känns som ett alternativ också!

(D2 är ju eventuellt världens bästa spel, så det kanske kan vara något. Jag skaffade remastered när det släpptes, men det var olidligt svårt att komma ut på Battle.net då, men det kanske blivit bättre.)
Ja, Borderlands är nog trots allt det coop spel jag haft mest kul med utöver D2 :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Company of heroes är det bästa rts som har gjorts, och eftersom det är ganska gammalt så borde det gå bra att köra på utdaterad hårdvara också. Kanske CoH2 också, om man vill ha bättre grafik. Kom förresten på att det är 18+ rateat, så det är kanske inte så bra att köra med barn. Även om jag inte riktigt förstår varför.
Ja, CoH är fint (även om Brood War är det bästa RTS:et som gjorts). Ska se om jag får ungen att bli intresserad!
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Diablo 3

Divinity original sin 2

Borderlands 3

Om ni spelat Starcraft 2 och gillade det så har ni gamla klassiker som Warcraft 3 eller command & concouer remasterd 2020 Collection .

Om du är beredd att spendera pengar på månadsavgift så har du ju mmorpgs som world of Warcraft eller elderscrolls online .
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
It Takes Two är ett (svenskt och) prisbelönat pusselplattformsspel för två personer. Det är Josef Fares som ligger bakom och han har också gjort actionäventyrsspelet A Way Out som handlar om två bröder som tagit sig ut ur fängelset. Även det designat för att spela co-op.
Kan bara hålla med på den här punkten, ett ruskigt bra spel, humor, och utmaning konstant och just balansen att båda personerna blir lika viktiga. Det är inte en av karaktärerna som konstant skiner utan det växlar hela tiden vem som behöver klara av det kluriga eller vem som ska assistera den andra så den kan ta ner bossen.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Jag och min äldsta grabb på 9 år har spelat en del Age of Empires + Age of Empires 2. Kul både att spela emot varandra, men också tillsammans på missions.
 

GVDT

Veteran
Joined
19 Oct 2021
Messages
174
LAN:a Command & Conquer Generals tillsammans mot 6 fiender på Brutal-nivå och julhelgen är räddad!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Sea of thieves är awesome

Grim Dawn är ett fantastiskt spel i diablo stil

Payday 2 om ni vill råna banker

Gears of war spelen är as kul att köra ihop. Finns på gamepass

Valheim är amazing

Goat simulator ifall ni bara vill tramsa runt

Sen finns ju rena mp pvp spel, counterstrike, overwatch, dota, valorant, warzone mm
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,078
Diablo, Civ, Starcaraft och Warcraft.

Tur att man inte verkar ha missat något på spelfronten sen tonåren.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,948
Location
Örebro
Vet inte detta hjälper, men jag minns att jag och vän hade ganska kul med "we were here" serien som bygger mer på kommunikation och samarbete för att ta sig ut/från den plats man börjar på.

Annars verkar många bra spel redan lyfts. Golf with friends är alltid kul om man behöver något enkelt att utmana varandra i och gillar minigolf.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,893
Just det ja, hur kunde jag glömma tipsa om Worms?! Ett av de bästa tävlingsinriktade spel för två någonsin!
 
Top