Kryogenetiskt uppvaknande. Rutland

@Sidd, @Vicotnik & @God45

Kenneth - Medan dina kamrater tar mannens vapen, försöker du en andra gång till att att få mannen att lyssna. Avväpnad verkar han lugna ner sig. "Ni borde inte vara vakna, så säg åt dina kamrater att ge mig tillbaka min utrustning. Det kommer flera ner snart, så passa er. Vi måste rensa våningarna, så håll er borta."

Jimmy - Hagelgeväret känns ovant i dina händer, lite stort och klumpigt. Du råkar trycka av det men säkringen är på, vilket gör att det bara låter "klick" men ljudet får dig ändå att skaka till, nästan så du tappar vapnet.

Apak - du låter hjälmen studsa bort i ett hörn. Det är lite fullt i dina händer nu med två pistoler. Byxorna glider nästan av dig om du försöker placera ett av vapnen i fickan. Bäst att ha dem i händerna, osäkert på om de kommer sitta fast i byxlinningen.

Vad gör du nu?
1: Håller nere mannen.
2: Flyr ut i trapphuset och går neråt/uppåt.
3: Valfritt - skriv

3: Pratar ”VAD FAN ÄR GREJEN MED MUTANTERNA?! Vilket år är det?! Vem fan är ni?! VAD HÄÄÄÄÄNDER?!”

3. Kenta kollar på resten av gruppen. "Vi kanske bör ge tillbaka hans saker." Sänker sakta pistolen "Två monster är döda längre ner, våning nio, tror jag det var."

Kenneth - Du sänker ditt vapen, när mannen hör att två "monster" är döda, verkar han slappna av lite. "Ok, det var de jag var på väg ner att hantera." Sen blir han lite orolig när Jimmy skriker i panik.

Jimmy - Mannen tittar på dig och ser nästan orolig ut med hur du skriker. "Ta det lugnt grabben, vifta inte runt med ett vapen! Det är April 2065, jag har fan inte hand om monstren, bara städar upp efter företaget." Sen blir mannen lite tyst och orolig när Apak står där med pistolerna riktade mot honom.

Apak - Mannen tittar på dig. "Ge mig mina grejer, annars blir det tufft för mig att förklara när de andra kommer. Jag hanterar de som muterat, vilket inte är ni, så ge mig tillbaka mina saker." morrar han tillbaka.

Vad gör du nu?
1: Ger mig på mannen med/utan vapen.
2: Flyr ut i trapphuset och går neråt/uppåt.
3: Ger tillbaka mannen sina saker.
4: Valfritt - skriv

4. Apak kläcker ur sig nåt om… ”Här ska fan inte ges tillbaka nåt till de här mördarna som håller på!” Avlossar båda pistolerna upp i taket med rejäla smällar så det regnar skit uppifrån och rodnar med ens som en liten pojke.
3. Slänger surt över sakerna till mannen. (Har för säkerhets skull ena pikadolen i skjutläge å håller mig på fegisavstånd bakom Jimmy.

Last edited:

Kenneth, dina ord landar bland dina kamrater. Mannen får tillbaka sitt hagelgevär från Jimmy, även om han ser lite skärrad ut när Apak skjuter skott upp i taket innan pistolen ges tillbaka.

Ni hör steg i trapphuset, två personer i likadana uniformer kommer inspringande och ser sin kamarat kliva upp från golvet, sätter tillbaka sina vapen och ser allmänt sur ut. Det blir tyst, tills ni alla blir tacklade ner på marken, fängslade och uppdragna två våningar till en cell.

Ni sitter alla tre tillsammans i cellen. Ni får vatten men era saker tas ifrån er. Tiden går, ni somnar i cellen när utmattningen tar tag och vaknar till att ni blir utsläpade till ett undersöknings rum, satta i varsin stol med läder remmar som håller er fästa runt armarna. Ni vet att snart, kommer läkare komma in ... men vad ska de göra?

Vad gör du nu?
1: Fokuserar all styrka på att ta dig loss.
2: Finner dig i ditt öde.
3: Gråter.

1. Vi för tusan fångar. Apak gör allt i sin makt för att komma loss innan nån kommer tillbaka.
Lyckas det så smyger jag fram till dörren och låser och barrikaderar med div tunga möbler. Sen så letar jag efter nån lufttrumma eller nån annan utgång.

Kenneth - Rummet i sig är enkelt och sterilt med fyra stolar, varav en av dem är tom. Det finns skåp mot väggen vilket du kan se innehåller olika former av mediciner och redskap.
Ett par skåp som står mot väggen är låsta med nyckel lås, det finns små rostfria vagnar att använda samt pallar med hjul att sitta och glida runt på. Dörren ut har inget fönster, stolarna ni sitter i verkar gedigna och stadiga.

Jimmy - Det är för jäkligt, knappt 18 år och upptinad från en sjukdom i en värld långt fram i tiden. Du gråter för allt som du kanske hållt inom dig sedan du vaknat upp.

Apak - Du spänner muskler som du tränat under flera år, testar remmarna runt dina handleder vilket är breda. Tack och lov är inte dina ben fast med mer än en tunn rem som du lätt lyckas rycka bort med dina ben muskler. Det tar ett tag med att få loss dig från remmarna kring dina armarna, men när du väl kommer loss känner du hur hela kroppen värker efter påfrestningen.

🔴 Utanför dörren, hör ni ekande fotsteg som kommer närmare.

Vad gör du nu?
1: Fokuserar all styrka på att ta dig loss.
3: Hjälper dina vänner fria.

3.Hjälper Jimmy att ta sig loss och även Kenta om denne vill. Ser jag nån skalpell eller kniv eller nåt liknande vasst bland redakapen i skåpen tar jag den å sen ställer jag mig så jag står bakom dörren som kanske öppnas å väntar. Sätter fingret vid munnen å viskar till de andra ”shyyyyysssh”

Last edited:
4. Kenta suckar lätt. Men när Apak kommer så låter Kenta sig bli fritagen. Kenta låter dock remmarna ligga kvar över armarna så det ser ut som han fortfarande sitter fast. Innan han gör något förhastat så vill Kenta få en bättre överblick över situationen.

Jimmy - Du stretar och kämpar för att få loss dig. Med Apaks hjälp går det lättare och mindre smärtsamt, paniken ligger kvar i magen när du hör stegen komma närmare.

Apak - Hela kroppen värker som om du tränat både ben och armar på gymmet, men du får loss Jimmy och Kenneth innan du slinker trött för att stå bakom dörren. Väggen känns kall och helt jävla underbar mot din varma och svettiga kropp.

Kenneth - Du sitter kvar i din stol, sitter och väntar som om du vore ett rovdjur på bästa tillfälle att slå till.

Dörren öppnas. In kommer en läkare i vit rock med snaggat hår, munskydd och bärandes på en clipboard i händerna. Bakom läkaren kommer samma person ni brottade ner på våning 5, han verkar reagera på att Apak saknas i stolen samt att Jimmy sitter upp utan spännband. Mannen går snabbt framt för att pressa ner Jimmy ner i stolen igen.
Vad gör du nu?

1: Slår ner mannen igen.
3: Slår ner läkaren.

Back