Kryogenetiskt uppvaknande. Rutland

Jupp, datumen verkar vara stämplade med: Bäst före *valrfi månad* 2062
Hmmm… jädrans hållbarhet på det här chipsen Kenta!
Saru 62…?
Då lär satelliter säkert förödande börjat krascha ner över planeten å vi kanske nu helt befinner oss i en virtuell värld…😱

Last edited:
@Sidd, @Vicotnik & @God45
Apak, Kenneth,& Jimmy.

Jimmy - Du försöker bända upp varumaskinen, det är svårt utan verktyg. Med lite våld lyckas du tippa, vicka och sparka upp framsidan efter att varumaskinen tippat över. En burk loka rullar iväg som en liten raket med kolsyran som pyser ut och läcker tills den rullar in under ett skrivbord. Allt godis, snacks och läsk finns tillgänglig.

Apak - Du undviker den pysande loka burken som rullar förbi efter att Jimmy fått upp varumaskinen. Allt i varumaskinen finns nu tillgänglig att välja mellan. När Kenneth kommer förbi med pisolen, känner du dig lite mer trygg... och cool såklart (1 pistol med 8 skott laddad + 10 extra skott)

Kenneth - Med mer ammonution till din pistol känns det lättare att utforska sig vidare uppåt (1 pistol med 2 skott laddad + 20 extra skott). Du tackar för amerikas influenser, med vapen i skrivbordslåder tills du tänker igenom att all text varit på svenska.

När ni står vid den fallna varumaskinen, hör ni ekon av röster från trapphuset. Det låter som en eller kanske två personer, då utrustning verkar klinga och klirra lite.

Vad gör du nu?
1: Utforskar våning 5 - vem bryr sig om någon i trappan?
2: Går mott trapphuset för att få kontakt med personen.
3: Gömmer mig!
4: Valfritt - skriv

2. Kenta tar några bars från godishögen, laddar om pistolen och rör sig sen så tyst han kan mot trapphuset.

Apak, Kenneth,& Jimmy.

Ni smyger allihop bort mot dörren, sätter öronen till dörren för att höra. Ni hör klirrandet igen, de tunga stegen i trappen följt av en konversation. "Jag är på våning fem, går ner mot sex. Jag återkommer om rensningsproceduren funkade, men om någon sån där muterad skit dyker upp igen så spränger jag hela våningen." Det blir en paus i konversationen, följt av ett sprakade ni inte hör ordentligt, personen verkar gå förbi er dörr och neråt. "Jag bryr mig inte, jag skjuter först och frågar sen. Om du vil klaga, så kom hit ner själv!"
Stegen fortsätter nedåt, ni hör ekot av steg tyst försvinna ner.

Vad gör du nu?
1: Utforskar våning 5 - vem bryr sig om någon i trappan?
2: Går mott trapphuset för att få kontakt med personen.

Jimmy - du går ut i trapphuset och ropar ner mot ljudet av personen som du precis kan se gå nerför trappan under dig. Personen tittar upp, du ser inte ansiktet, men en hjälm med typ night vision mask på ... eller något liknande. Personen stannar till, vänder sig om och skyndar sig upp med ett finger på sidan av hjälmen. "Vi har upptinat folk här nere! Vad fan händer? Skicka ner någon mer!" ropar personen innan han trycker upp dig mot väggen.

Apak - bilder flimrar framför dig när du blev tränad för framtiden, allt det som lovades dig... vilket inte verkar ha hänt.

Kenneth - Du hör mannen prata om förstärkning och hör hur han trycker upp Jimmy mot väggen. Snabbt är du framme för att skydda honom, pistolen i höjd för ett skott i skallen innan du varnar honom, säger åt honom att släppa taget. Denna utrustade främling tittar vänder sig åt ditt håll, släpper Jimmy innan han knuffar till dig.

Ni befinner er på våning 5. Apak är lite stirrig, Kenneth har mannen framför sig och Jimmy är kvar i trapp huset, precis bredvid dörren.

Vad gör du nu?
1: Försöker tackla personen.
2: Flyr ut i trapphuset och går neråt/uppåt.

Back