Kryogenetiskt uppvaknande. Rutland

@Sidd, @Vicotnik & @God45
Apak, Kenneth,& Jimmy.

Jimmy, Kenneth & Apak - Ni går upp mot våning 5. Passerar dörren till vån 8 som har blivit inslagen, så ni får arbeta tillsammans för att komma förbi och upp till våning 7, där ni ser en skylt med texten "Laboratorium."
Våning 6 saknar en dörr, eller i alla fall en hel dörr då den ser ut att fläkts utåt av något enormt som tryckts sig ut igenom dörren för att fly våning 6. På skylten står det "Genlaboratorium". Alla ni ser igenom den uppfläkta dörren hur denna våningen är kaotisk, döda kroppar flängda omkring på golvet, saknande kroppsdelar. Ni spyr alla lite granna över kanten på trappräcket innan ni går vidare till våning 5: Kontor och Personal.

Vad gör du nu?
1: Går in till våning 5.
2: Går vidare till våning 4.
3: Valfritt - skriv

1. Eftersom dörren till vån 5 inte verkar trasig så smyger Apak upp den försiktigt och kikar in. Han prövar sitt upphittade passerkort i alla dörrar vi passerar som har sån mekanik.

Apak, Kenneth,& Jimmy.

Apak tar täten in till våning 5. Dammet ligger tunt med ett par varuautomater vid ingången. Passerkortet verkar fungera på dem också, vilket ger dig möjlighet att få ut läsk, snacks eller godis. Nödbelysningen är på här också, dock verkar den stadigare och en del skrivbordslampor verkar vara igång också vilket ger våningen mer ljus för er att se mer detaljer.

Det finns små bås med skrivbord, datorerna fungerar inte. Ett par större kontor finns längre ned, samt vad ser ut att vara konferensrum, material rum (kopieringsmaskin och gem mm) samt personal toalett. Ni ser inga tecken på personal på plats, men rummen är stängda så vem vet vem eller vad döljer sig?

Vad gör du nu?
1: Utforskar våning 5 - kontoren.
2: Utforskar våning 5 - rensar varumaskinen!
3: Utforskar våning 5 - konferensrummet.
4: Valfritt - skriv

Apak, Kenneth,& Jimmy.

Jimmy - Du sveper ditt kort som du hittade flera gånger i maskinen tills den verkar ha slut på pengar. 3 burkar läsk, 2 påsar chips och 1 chokladkaka får du ut innan automaten vägrar ge dig något mer.

Apak - Inne på konferans rummet ser du en drös med gamla kollegie block, pennor, sudd och post it lappar. De flesta verkar smula sönder när du tar i dem. Tavlan inne i rummet har fortfarande text kvar, med underliga ekvationer med ett par röd markerade understrykningar ihop med "Ostabil" och "Mutationer". Du antar att det har något med medicin att göra.

Kenneth - Kontoren har en blandning av kontors material, en blandning av muggar, fotografier som är inramade av familjer, hundar och tropiska semesterbilder. I lådorna finner du en blandning av usb minnen, oöppnade förpackningar snabbnudlar, och i en av lådorna hittar du en låda ammonution plus en till pistol ( du har nu 30 extra skott & 2 pistoler).

Vad gör du nu?
1: Utforskar våning 5 - kontoren.
2: Utforskar våning 5 - rensar varumaskinen!
3: Utforskar våning 5 - konferensrummet.
4: Valfritt - skriv

4. Går tillbaka till Jimmy vid varumaskinen och berättar om mina upptäckter.
-”Det verkar som att vi är i nån form av forskningsanläggning om Mutationer som varit övergiven i många år. Se du några datumstämplar på nån av varorna?”

Känner Apak sig hungrig?

Hörru Jimmy: Jag tar gärna en kall bubblande då jag är jättetörstig👍

Har ni hört något konstigt pipande ljud som ett ensamt pip?

Det liksom skär genom mitt medvetande som en tunn nål av kallt ljus! Inte ett ljud jag hör med öronen — utan något direkt inne i hjärnan, som om själva nervsystemet fångar upp en signal från någonstans långt bortom vår mänskliga värld. För varje puls blinkar ett blekt blåvitt sken bakom ögonlocken. Först svagt. Sedan starkare. Geometriska mönster vecklar ut sig i synfältet som levande hologram: cirklar i cirklar, främmande symboler som tycks röra sig trots att de står stilla…

Ibland flimmrar minnesbilder fram — platser jag aldrig besökt, stjärnor som inte existerar på några kartor, enorma mörka konstruktioner svävande i tom rymd. Varje gång signalen återkommer fylls huvudet av ett kort bländande ljussken, som om något försöker öppna en dörr från insidan av medvetandet till nån annan plats…

Apak kväver en ljudlig rap och tittar på på de andra: Ni också?

Last edited:
”Nej… Inget sådant. Kanske en sidoeffekt av att vara fryst?”

Back