Kryogenetiskt uppvaknande. Rutland

@Sidd, @Vicotnik & @God45
Apak, du står lite stilla med en pistol riktad mot dig.

Kenneth,& Jimmy.
Ni ser mannen stå stilla, han ser ut att vara lite äldre, men i god form. Likadana kläder som ni, inga muterade delar som sticker ut eller onaturliga hemskheter. Han ser harmlös ut, rummet ni står i ser ut som om det är identiskt med det rum ni vaknade upp i, fast inga stora pods vid denna vägg ände.

Vad gör du nu?
1: Uppåt.
2: Nedåt.
3: In igenom dörren markerad 9.
4: valfritt - skriv

3: ”Vi borde röra på oss! Det kan komma flera sådana däriga saker!”

3. Kenta sänker pistolen, och nickar mot främlingen "Trodde det var ett monster. Men ja låt oss fortsätta och se om vi kan hitta något användbart."

🔴Ber om ursäkt. Jag glömde ändra valen förra gången. Ni är ju alla redan på våning 9.

Apak, Kenneth,& Jimmy. Ni rör er längre in. I jämförelse med våning 8, så verkar detta var lugnare även om vissa pods stinker av förruttnelse genom läckage.

Kenneth - du rör gruppen mot kontoret, som tack o lov är placerat på samma ställe som våningen ovanför.
Jimmy - du ser ett tjockt lager dam på golvet när ni går. Ingen verkar ha varit här på otroligt länge. Det kliar i halsen och näsan.

Apak - du känner av hur luften är stel, en tecken på att syret kan vara bristfälligt. Bäst att inte stanna för länge, eller hitta något sätt att släppa in mer luft, då det verkar vara någon form av cirkulation, men bristfällig.

Vad gör du nu?
1: Går in på kontoret
2: Utforskar våning 9 djupare in
3: Lämnar våning 9

1: ”Vi bara vakna här. Liksom, hoppas min ben cancer är botad. Men det är typ monster ute här!”

”Jag kollar kontoret, någon borde skrivit något tycker man.”

Apak, Kenneth,& Jimmy.
Inne på kontoret står det två skrivbord med stolar, datorer samt arkivskåp. Här inne lyser nödbelysningen men det ger inte mycket ljus att se ordentligt i. Datorerna står på "stand by" läge, när ni rör vid tangenterna kommer det upp en fråga om Lösenord.

Kenneth & Apak - ni ser en karta inramad över våning 9. Ett stort rum med antal pods markerade (266 st).
Jimmy - du tittar runt och ser något som ser ut att vara ett första hjälpen låda i form av en axelväska.

Det finns en telefon på väggen. Pipet som Apak tycks höra, verkar vara en lös panel i luft trumman över skåpen.

Vad gör du nu?
1: Går in på kontoret
2: Utforskar våning 9 djupare in
3: Lämnar våning 9

4: Plockar på mig axelväskan med första hjälpen grejer och kollar om telefonen har signal.

Back