Nekromanti Kristall tjuren

Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Jag är en kille som missade den gamla DoD vågen och försöker nu desperat inhandla svavelvinter och lite annat. Själva frågan på detta forum är dock, varför är det så svårt att hitta säljare av äventyret "kristalltjuren?". Jag bor i Stockholm för övrigt, om någon kommer med ett bra tips och vill sälja sitt ex.

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Jag tror att den trycktes i en mycket mindre upplaga än de tidigare delarna.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Cube

Veteran
Joined
16 Sep 2001
Messages
61
Location
sthlm
öhh, till vilket DoD är kristaltjuren?
Aja, men har du tittat på tradition eller framför allt absolutspel, om det är ett gammalt rollspel så är chanserna stora att de har tillbehör till de, tyvärr begagnat, men ändå! [ler]

aja.....lycka till iallafal!

....they exist to cease....
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Den är till DoD från 91, och är både populär (en del i den famösa Svavelvinter-serien) samt svår att få tag på så chansen att den finns på Tradition är obefintlig. Men vad är det här absolut spel du talar om? Förklara gärna närmare.
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Absolut spel - länken

Jag gick ut och hittade länken men jag är inte speciellt imponerad av varken hemsidan eller sökfunktionen på produkter. Det är möjlig att affären är bättre i verkligheten för en sådan skall tydligen finnas. Eller?

Det är vidare svårt att bedömma skick på begagnade produkterna - det finns varken bild eller beskrivning. Eller som Galenskaparna hävdar (m fl): "Du får köpa grisen i säcken och chansa!"

Här är länken:

http://www.absolutspel.com/ /Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Shokker

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
13
Location
Stockholm
Absolut Spel är en rollspelsaffär liknande Tradition och ligger på Olofsgatan i Stockholm. Närmaste T-banestation är Hötorget.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Aha, jag pluggar typ fem minuter därifrån! Ska gå dit på lunchen imorgon tror jag!
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Absolut spel - länken

Den var helt okej i verkligheten. Väldigt mycket begagnat, fick knasppt någon överblick. Det jag konstaterade var att priserna var mycket ojämna...

Stjärnornas Krig, två tilläggsboxar och två tillägsböcker för 999. BILLIGT!

Neotech 1. 499. DYRT!

Osvosv.

Notera att man tydligen kan sitta där och spela tabletop och kortspel hela dagen och nästan hela kvällen,,, kanske gratis, jag vet inte. Satt iaf några magicspelare och hojtade Raging Bear! och sånt =)
 

Shokker

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
13
Location
Stockholm
Re: Absolut spel - länken

Jag gillar den affären. Kanske mest för att jag för ca ett år sedan lyckades nypa åt mig en hel del gamla DoD prylar där för löjligt låga priser. Typ boxar för 150:- =)
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Absolut spel - länken

Synd att jag bara har 63 mil dit...

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Re: Absolut spel - länken

Hmm, affären håller inte samma standard idag, det fanns enbart DoD expert och del 1 i Ärans väg att köpa, och expert kostade 495 kr. Nej, det enda sättet verkar vara annonser på internet om man vill ha tag på gamla EDD prylar... <snyft>...
 

Zadhi

Veteran
Joined
21 Sep 2001
Messages
4
Kristalltjuren stavas KristaLLtjuren... Alltså två L, din fjant.

Du kan inget om affärer, din idiot. Vem går till Tradition eller Absolut Spel, om man kan gå till Spelhuset.
Där har dem allt, tror du att du kommer hitta något i någon av de där skitaffärerna behöver du hjälp.

Förresten är inget av det som finns på Spelhuset begagnat. E du fattig eller? Snubben, asså...
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
onödigt otrevligt inlägg.

"Kristalltjuren stavas KristaLLtjuren... Alltså två L, din fjant."

Spela roll att han glömt ett l du förstod vad han menade så jag förstår inte vad du blir upprörd över. Han är defnintivt ingen fjant för det, vilket kan kallas för personangrepp vilket inte är uppskattat här på forumet.

"Förresten är inget av det som finns på Spelhuset begagnat. E du fattig eller? Snubben, asså..."

Du nog missuppfattat saker och ting lite, gamla begangnade saker till DoD är numera ofta dyrare än vad kostade som nya.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Det var någonting som saknades i det där inlägget, kanske en smula finess, eftertanke eller rent utav en bra forumsbesökare.

Har du överhuvudtaget fattat att inlägget handlar om begagnade DoD prylar som kostar mer nu än vad de gjorde som nya produkter? Jag tror jag vet svaret.

Baronen som inte alltid är en hedersknyffe
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Det var någonting som saknades i det där inlägget, kanske en smula finess eller eftertanke. Tänk lite innan du skriver.

Har du överhuvudtaget fattat att inlägget handlar om begagnade DoD prylar som kostar mer nu än vad de gjorde som nya produkter? Jag tror jag vet svaret.

Baronen som inte alltid är en hedersknyffe
 
Top