Nekromanti Krille gör en BRP: mål och namn

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
  • Det ska kunna funka i en fornnördisk värld. Så färdighetslistan och vapenlistan behöver bara reflektera ett samhälle med klaner och yxor och rundsköldar och ringbrynjor och snö och berg och skogar. Däremot kan jag skita i helplåt, sandaler, öknar, flygande öar, jättestäder, japankineser, imperier och annat bjäfs.
  • Det ska vara kul taktiska val, till och med i vapenvalen. Man ska inte bara välja det vapen som gör mest i skada, utan vapen har sina egenskaper som måste vägas mot varandra.
  • Det ska gå hyfsat snabbt.
  • Grundegenskaper som inte används vill jag inte se. Då har jag hellre inga grundegenskaper alls. Så Styrka och Uthållighet blev två färdigheter istället.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Om sagorollspel kan heta Grim så borde denna kort och gott heta Snorre.


Gör du den i A4-format och 200 sidor tjock så kan du marknadsföra Snorre som att den är 28 cm lång och 300 gram tung.
 
G

Guest

Guest
kalcidis said:
Om sagorollspel kan heta Grim så borde denna kort och gott heta Snorre.


Gör du den i A4-format och 200 sidor tjock så kan du marknadsföra Snorre som att den är 28 cm lång och 300 gram tung.
Hahaha! :gremlaugh:
Sjukt bra.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Anarchclown said:
Thules barn låter som en nynazistisk ockult förening.
Så tänkte jag med först men tänkte sedan att det å andra sidan är fett sorgligt om nazister och dylika ska få ta ifrån oss andra ord och uttryck som inte nödvändigtvis måste förknippas med dåligheter.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,342
Location
Stockholm
Jo. Det var så vi tänkte när vi döpte vår första spelförening till Gryningsland. Låter också lätt oroväckande.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Så snackar vi klassisk viking-värld här, eller tidigare?

Surts öga
Gimle
Nidafjäll
Skuld (namnet :gremsmile: )
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Anarchclown said:
Jo. Det var så vi tänkte när vi döpte vår första spelförening till Gryningsland. Låter också lätt oroväckande.
Yeah, det där med illvarslande referenser kan kort sagt bli känsliga saker. Helt klart. :gremsmile:
 
Top