Nekromanti Krigslive

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Jag hade inte ens en susning om att det fanns ett Warhammer Fantasy LARP i Danmark, och ett rätt stort ett också för den delen... o_O

En kort dokumentär om "Krigslive", som larpet då heter ju: "Live, Laugh, Love and Larp"
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,747
Location
Stockholm
Den svenska kampanjen Krigshjärta är IMHO coolare, snyggare och har objektivt fler deltagare och mer explosioner (pyroteknik for the win!).
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Vilken synergi. I förrgår tipsade Wilper mig om den här lilla dokumentären som följer en av grupperna som for på Krigslive X (som jag tippar var i år): Ære findes kun i døden
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Heh... jag stötte på det hela för att jag håller koll på forumet till Mordheim pc spelet. En Dansk på det forumet deltar i Krigslive, och la upp länken om det där. :)

Och jag skulle inte vara fövånad om Krigshjärta kanske är coolare, större mm. Svenska befolkningen är ju större än den Danska till att börja med. Tror jag såg någon artiken för nån vecka sedan om att ett Lajv i Sverige hade haft 1800 deltagare... vilket låter massivt.

Det är ju runt mängden folk som Gothcon brukar få, och där är ju Lajv bara en del av allt som är där.
 
Top