Nekromanti krigarens väg

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
jag ska snart köpa modulen krigarens väg, men innan jag köper den vill jag gärna veta lite om den...

en av anledningarna till varför jag köper den är att jag, med en av mina spelgruper gjort att jag som en konsekvens av ett annat äventyr nu måste spela (spelleda) ett 'krig' med ungefär 80 pers mot 100, och det är kanske inte så kul att göra med de vanliga reglerna

finns den i KV några regler som gör det enklare för SL med pilregn och liknande...
 

parasite

Veteran
Joined
16 Jan 2002
Messages
51
Jao, med KV blir de feta striderna as lätta, inge strul! Feta strider är enklare än små strider.
Jao, det finns regler för pilregn, kom bara ihåg att pilar är dyra.
Köp! Trodde dock att den var slutsåld =/
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"finns den i KV några regler som gör det enklare för SL med pilregn och liknande..."

Ja, det finns fältslagsregler i KV, som bland annat omfattar bågskytte.
 

Tsigalah

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
94
Location
Uppsala
Jag hoppas att du får tag på den, jag tror att jag lyckades hitta sista exemplaret i Uppsala.....

/Marcus
 

Kena_UBBT

Veteran
Joined
25 May 2000
Messages
72
Location
Göteborg
Reglerna till de fältslag som kan förekomma är väldigt bra, de är enkla att först och lära sig.

Jag har själv "stulit" dem i ett pbem där jag speleder ett antal kompisar. Det hela går ut på att banka skiten ur alla andra, men det krävs också en ekonomisk planering, diplomati osv.
Alltså de styr ett eget land.

Så jag tycker att du verkligen att du ska skaffa det.

Om du nu inte kan få tag på det hemmavid kan du ju alltid beställa dina saker från www.neogames.se

Får jag pengar för denna smygreklam /images/icons/smile.gif
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Personligen tycker jag inte alls om fältslagsreglerna som finns där...då har jag faktiskt sett roligare regler i ett flertal andra spel...tursamt nog har vi inte haft några fältslag (ännu?). Om vi har det kommer de nog mer att representeras av några mycket enkla o snabba slag. Mitt fokus ligger nog snarare på vad som händer med rp i striden...
 

inte

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
135
Location
Boden
Min spelgrupp kom fulständigt i uppror när vi spelade första fälslaget eftersom reglerna är så väldigt förenklade vilket hämmar spelarens möjlighet till strategi. Så jag måste tipsa dig om att ta och provspela ett fältslag med dom innan så dom får en föståelse för reglerna annars kan det lätt bli lite sura miner.
 
Top