Nekromanti Krigarens väg strids systemet!

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
ser lite anorlunda ut fungerar det till eon 3?
Skadesystemet är det till Eon 2, och går helt sonika att strunta eller ersätta Eon 3's med om man gillar det bättre. Stridskonsterna är lite annorlunda än vad de är i Vapenmästaren men det är inga problem att lägga dem på Eon 3's regler.

/Joel
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
när jag tittade efter så insåg jag att man kan ersätta eon 3s stridsystem med det här

trodde att den här boken var alla 3 böckerna och hade allt dom hade och att neo games bara la ner den för att få in mer pengar när man får 3 böcker för 1 som var det föra

tyvär hade jag fel
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
rodde att den här boken var alla 3 böckerna och hade allt dom hade och att neo games bara la ner den för att få in mer pengar när man får 3 böcker för 1 som var det föra
Näpp. Den nya trilogin är Krigarens väg expanderad och reviderad. Egentligen är Krigarens Väg bara uppdelad på Vapenmästaren och Krigsherren. Riddaren är så gott som enbart nytt material.

tyvär hade jag fel
Tja, Krigarens Väg är en både kvalitativ och svåråtkomlig modul. Att ha skaffat in den är bara ett plus.

/Joel
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
mm jag tror jag gör så att jag skaffar boken riddaren (i min förening får vi sverok bidrag och använder det till rollspelsböcker) likaväll som att jag som sl har köpt ett par egna (om föreningen splittras så aktionerar vi ut alla eon böckerna

därimot är alla sugna på att skaffa mystik och magi för när dom hittar något häftigt inom magi så tycks dom alltid mötas av att jag säger tyvär reglerna för den saken står i mystik och magi desutom vill jag skafa folkslagsböcker men spelarna vill vänta med sådant

i alla fall kort sagt så klarar sig krigarens väg ett bra tag till så är ett bra köp
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: Krigarens väg strids systemet!(halvt OT)

därimot är alla sugna på att skaffa mystik och magi för när dom hittar något häftigt inom magi så tycks dom alltid mötas av att jag säger tyvär reglerna för den saken står i mystik och magi desutom vill jag skafa folkslagsböcker men spelarna vill vänta med sådant
Jag tycker personligen att du ska köpa 'mystik och magi' först, magi är ju typ det häftigaste som finns. Annars är ju folkslagsböckerna bra... Tiraker tycker jag bäst om, tvåa ligger Dvärgar sen är det nog Barbarer och Mäniskofolk... alver var inte lika bra som de andra... Cirefalier är ett bra köp också...

//Kanturi, åker snart och tränar...
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Stridskonsterna är till viss del övermäktiga i KV, vilket väl skulle fixas i VM, men där kom det upp andra problem istället.

Kvickt anfall är alltför bra tex. Benbrytning är också alltför bra. Precision är alltför bra. Det behövs lite ändringar om man inte vill ha stor skillnad mellan de som har stridskonster och de utan.
 
Top