Nekromanti Krig och blod....

Delita Hyral

Veteran
Joined
10 Jan 2001
Messages
100
Location
Ivalice
Vet någon om riotminds har några planer på om man kommer släppa fältslagsregler? Dom har ju färdighten taktik med i grundboken så någonting kunde man kanske vänta sig....

Och till alla er krigare där ute:
" A warrior only draws his sword if he is going to use it "

Kom ihåg en krigare är mer än en boffertomte, han är en proffisionell boffertomte!

Skämt och sidor tänk på att alla krigare lever inte för att slåss utan många slåss bara när dom måste.
Orsakerna till att man blir en krigare är många:
Hämd,sorg, en tragedi, jakt på ära eller ett äventyr.

Så skapa era krigare med andakt och stor eftertänksamhet....
Med risk för att låta för filosofisk rundar jag nog av här..

- The crest of the black lion -
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
...sitter här och längtar efter bra fältslagsregler. Hoppas dom tar med reglerna i en eventuell världsbok.

"Soylent Green is people!"
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
Krigare

I krigarens handbok så finns det ju en massa "Arketyper" skulle ajg vilja kalla dem, Men just "Krigare" lämnar ju fantasin öppen för hur karaktären ser ut och beter sig. Han är varken Prisjägare eller Sprätthök som oftast blir steriotypa.

Så just "Krigare" är troligen det roligaste krigar-yrket.
De får ju dock välja 12 Vapenfärdigheter om de vill, men hur kul är det?
/Umi Ryozaki
 

Delita Hyral

Veteran
Joined
10 Jan 2001
Messages
100
Location
Ivalice
Re: Krigare

Att de får välja 12 vapenfärdigheter gör inget för
det är inte en enda Rp som pallar att höja på 12 färdigheter...: ),

- The crest of the black lion -
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
På tal om Krigare...

...så gjorde jag en kul SLP som skulle vara en lärare åt en 10 årig RP i en större kampanj jag kommit på. "Hon" är en asfrän krigare. Kunnig i Spjut & (Hur många krigare tar inte svärd om jag får fråga?), Stridsgissel samt matlagning. Hon pratar mycket och högt, bossar runt med alla och är en allmän plåga. Men... förbannat kul att spela.
(Ta Shelashela från El Hazard och lägg till längd, muskler, vapen & Humor)

/Umi
 

Delita Hyral

Veteran
Joined
10 Jan 2001
Messages
100
Location
Ivalice
Re: På tal om Krigare...

.. Den coolaste krigare jag gjort måste varit sonen till en general i hynsolge. Det var inför nidlandskampanjen.
Han var allt annat än bortskämd, kaxig och oförskämd är
det minsta man skulle kunna säga. Också kunnig i matlagning ( fv 17 ) och det var hans stora passion.
Han slogs med stridsgissel och sköld och ibland sin kroksabel. När han och hans vänners läger blev överfallna av orcher släppte han vapnen och kastade sig ut från striden och mot en gryta som en orch lyckades välta.

Efter ett svårt smidighetsslag lyckades han rädda stuvningen innan grytan nuddat marken....
Frisk ..eller ?

- The crest of the black lion -
 

ted

Veteran
Joined
20 Sep 2000
Messages
23
Re: Krigare

/.../ det är inte en enda Rp som pallar att höja på 12 färdigheter

För att inte tala om att släpa runt på tillbehören :)

/ ted
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
Re: Krigare

Bah, vem behöver mer än 1 långspjut, Sköld, 2 handssvärd, stridsgissel, metal harnesk, sovsäck, vapenfett och slipsten, kastrull och lite kött? Med allt på sig kan hon inget göra.. men när man droppat allt onödigt så...
/Umi Ryozaki
 

Sunnie

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
50
Location
Green Hill, Panagea
Re: På tal om Krigare...

Precis, som min krigare (prisjägare)^_^

Visserligen kanske inte den vänligaste person i världen, men han är kul att spela...


...och HAN HAR INTE LOLITA KOMPLEX!!! ...pervers humor däremot...

Jag tycker iaf inte att han är någon arketyp... i alla fall inte om man tänker på hur han ser ut :p

/Sunnie

"Don't underestimate the power of the rubber"
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
Re: På tal om Krigare...

Haha!
Är man över 20 och har en flickvän som är 15 så tycker jag allt det tyder på Lolita complex. Och utseendet är också det enda som inte är arketypen för en Prisjägare.

Girig, hyffsat ovänlig, samt kan vara snäll ibland. Precis som de flesta Prisjägare.

/Umi Ryozaki
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
inte jag.

Om jag spelar krigare så är mitt favoritvapen morgonstjärna.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

DsX

Veteran
Joined
10 Feb 2001
Messages
31
Location
Vänerborg
Krigare

Jag tycker att man ska spela sin krigare från den kommer kommer han från en barbar stam i norr så ska han va som en barbar och inte bli riddare. men kommer han från ett fint adels hem i söder så ska han göra det lite mer snygt

DsX
 

DsX

Veteran
Joined
10 Feb 2001
Messages
31
Location
Vänerborg
Re: På tal om Krigare...

Nått som jag tycker är skoj och spela är en riktigt dum jäkel. Som är helt beroende av alla andra och det enda han är riktigt bra på är att dansa
Blir skoj han ska kunna använda en stor hammare ochså :)

DsX
 

urre

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
5
i min grupp så hade vi en barbar som var livrädd för magi och magiker sedan hade vi en krigare som var så jävla ful så folk muckade gräl med honom hela tiden. japp detta var bädat för konflikter . Sedan hade vi en inkompetent magiker som hade fobier för fåglar och klaustofobi, en spelade ett iq-befriat troll som endast ställde till det för dom andra . och nu är hela spel gruppen jagade av LAGENS LÅNGA 2-handssvärd


Två pennor är bättre en ett 2-handssvärd
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
låter som ett riktigt kul rollspelsgäng


//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]som är lite avundsjuk</font color=red>
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Jodå...

...Det låter riktigt trevligt =).

Två pennor är mäktigare en ett 2H.svärd

Nej, nej. Det där är överskattat. Om du går ut i ett fältkrig, al a Braveheart, skulle du hällre vara beväpnad med två fjäder pennor än ett fett 2H. svärd, skulle inte tro de. =P

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 
Top