Så,
Blood on the pavement.
Iden är ungefär såhär:
En Bauhauser hittas död av sin familj.
Han och familjen bor inne på ett Imperialområde, och har tekniskt sett dubbla medborgarskap – de bodde kvar när Imperial tog över området (mest av envishet) och skaffade hellre Imperial-medborgarskap än gav upp sin lägenhet. De är möjligen en del av en liten enklav av 3-4 familjer som gjorde detsamma. De är allmänt illa omtyckta och ses som spioner eller förrädare eller… tja, för vissa är det ju illa nog att de är bauhauser.
Polisen avfärdar det som självmord.
Rotar man lite så verkar han ha mördats av Bauhaushatare som kommit på (eller fått för sig) att karln begått krigsbrott eller gjort något annat fult.
Rotar man ännu mer visar det sig att han i själva verket jobbet för Imperials hemliga polis och Brödraskapet, och på deras uppdrag låtit sig rekryteras in i en kult. Och nu har han mördats för att inte kunna rapportera det han just fått reda på.
Nästa steg för mig kommer vara att bygga en struktur för det, men innan dess har jag ombetts skriva en säljtext. Eftersom konventet det här eventuellt kommer att köras på är svenskt så har jag skrivit på svenska. Så får jag översätta om det ska köras på engelska sen.
Den tänkta säljtexten:
Planen är väl att totalt sett kunna leverera:
- Äventyrets text, möjligen bara som googledokument
- Dokument med SLP:er
- En handfull pregen-rollpersoner
- En kort pitch av Luna City och MC's spelvärld med det viktigaste man behöver för att spela
- En mycket kort sammanfattning av systemet