Nekromanti Kraggmassivets invånarantal

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
Läste precis i Tiraker att under tredje tirakkriget så deltog Kraggbarbarer och Eyrentigrinnerna i slaget vid svarta floden. Kraggbarbarerna skulle ha drivit ner tirakernas flank medans dvärgarna tog hand om centern. Så min fråga till den som tror sig veta är: Hur många kraggbarbarer finns det? Det ovan nämda slaget kan knappats ha inkluderat båda sidors samlade styrkor, men efter som det omnämdes så borde varit ett av de större under kriget. Och om kraggbarbarerna ansågs kunna ta hand om tirakernas flank så borde de var en hel del barbarer där uppe. Särskilt med tanke på att alla omöjligt kunde delta i striderna och måste stanna hemma och då behöver beskydd. Det här kan tyckas vara ett långt inlägg om inget, men jag har inget annat för mig just nu.



Bela
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det som förbryllar mig med kraggbarbarerna är att det på vissa ställen antyds att de skulle bo även i Khazim- och Krolimbergen, inte bara kring Kraggmassivet. Denna uppgift förefaller ganska osannolik, men jag kan ändå passa på att fråga neogames hur det verkligen förhåller sig.

- Ymir, gillar kragg.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Modul...

Jag vill också ha en modul om barbarer!

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Re: Modul...

Nja, jag tror inte att kraggerna kommer ha automatvapen, åå så har dom -2 i <BIL> och -1 i <PSY>. Det ser inte ut som om de kommer vara längst fram i utvecklingen...

Fast författaren till Kragger kommer troligtvis vara samma som Dvärgarna's författare...

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.
 

Greger

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
143
Location
Göteborg (men från Alingsås)
Re: Modul...

Varför bara kragger? Varför inte alla barbarfolk. Typ dom där gröna sakerna också.
Men dom kan ju bli koboldiska på andra sätt också./images/icons/smile.gif

Ironi mina vänner, ironi.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Läste precis i Tiraker att under tredje tirakkriget så deltog Kraggbarbarer och Eyrentigrinnerna i slaget vid svarta floden. Kraggbarbarerna skulle ha drivit ner tirakernas flank medans dvärgarna tog hand om centern."

Får man tro Dvärgar så var det bara dvärgar som spöade tiraker i kriget. /images/icons/wink.gif Dessutom har mer än en krönika förvanskats genom tiderna - bara för att det var ett slag så behöver det inte vara jättelika pansararméer med miljoner man, liksom. Historien har dock en tendens att överdriva saker och ting, och även krönikörer.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Re: Modul...

Jaja. Vi hade en diskussion om detta förut, jag och Krille. Kolla på de äldre sidorna.

Post Scriptum. Du menar nog Adasier. DenSamme.

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Ja men Krille. Har du någon plan när du har tänkt att publicera modulen Barbarer?5

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Re: Fråga inte mig

Men det var väl du som kom på Kraggerna?? Har du skrivit någonting om dem som skulle kunna vare en grund till en modul? Jag vill i alla fall ha en barbarmodul.

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Fråga inte mig

"Men det var väl du som kom på Kraggerna??"

Äras den som äras bör: det var Marco Behrmann som skapade dem för att driva med fjantasybarbarer. Men att de är en parodi verkar ingen uppfatta... /images/icons/wink.gif

"Har du skrivit någonting om dem som skulle kunna vare en grund till en modul?"

Näpp. Jag har skrivit ungefär en sida, som numera är att betrakta som officiellt inofficiell iom att religionsbiten på sidan inte stämmer överens med Religioner.

"Jag vill i alla fall ha en barbarmodul."

Det struntar jag högaktningsfullt i - jag vill inte skriva den! /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Bäver

Veteran
Joined
31 May 2000
Messages
71
Location
Sthlm
Det finns lite info om Kragg på neogames hemsida...
http://www.neogames.se/eon_kragg.htm Där står det lite kul....:)

Bards you are,
Bards you will be,
Bards you have alwayls been!
 
G

Guest

Guest
Antyds? dom skriver rakt på sak att kraggbarbaren lever i khazimbergen, krolimbergen och kraggmassivet. Men det är bara barbarerna i kraggmassivet som använder eyrenklyvare och det däringa svärdet...

Mvh Ezzy
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Re: Fråga inte mig

..och det gör du rätt i. Det enda som kraggbarbarerna tillför spelet är irritationen över att jämt behöva påpeka för spelarna att det ej får spela kraggbarbar och att de ej får äga kraggsvärd.. visserligen så finns det bara en sådan spelare i min spelgrupp, men han är en av de envisaste.

Ezping Orm
 
Top