Nekromanti Kraggbarbarers tycke om alver?

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Eftersom Kraggbarbarer har varit allierade eller är det med dvärgar. Så undrar jag vad de tycker om alver???"

En kraggbarbars tankegång om alver sammanfattas sålunda: "Spetsöringar".

De har inga särskilda förutfattade meningar om alver. De betraktar dem mest som en spetsörig variant av alla icke-kraggisar (dvs jefligt mjäkiga typer som inte har insett hur ball det är att vara ärkemacho, fast med spetsiga öron).
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Nåja, nu får du snart sluta dissa kraggisarna, de har mer hjärna än så. Din nidbild av Conny R är din. Min bild av kraggisarna är mer nyanserad, tror jag. Måsåvara att de är bland de mer klichéartade i Eon, men fullt så parodiska är de inte så som du verkar vilja förmedla.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Nåja, nu får du snart sluta dissa kraggisarna, de har mer hjärna än så. Din nidbild av Conny R är din."

Men det är ditt fel att min nidbild ser ut som den gör. :gremwink:
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Mitt fel?! =) Hur då?

(Ja, jag lät tråden vara kvar - den kanske är kvasi-underhållande för andra att bevittna ,-).
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Nåja, nu får du snart sluta dissa kraggisarna, de har mer hjärna än så.

Eftersom sånt här omedelbart ger mig associationer till trekkiska pre-TNG-diskussioner om klingons,
Då vill vi minsann höra exempel på kraggisk poesi! (-:

--
Åke
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,220
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Macho-alver då?

Fast léaram då? Kan inte de vara halv-ärkemacho, iaf? Och jag kan tänka mig att en liten ettrig henéa skulle kunna imponera på Kragg i slutändan, trots att han skulle vara liten som en flugskit ungefär...

- Ymir, tror nog det finns alver som klarar kraggarnas kriterier
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Kraggisk poesi [OT]

"Då vill vi minsann höra exempel på kraggisk poesi! (-:"

"O fläskiga fontanell
Din smet bestryker mig
Med slibbfalusker ur en guttubral skrafån..."

...nej, det där var ju vorlonisk poesi. Sårry. :gremwink:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Macho-alver då?

"Fast léaram då? Kan inte de vara halv-ärkemacho, iaf? Och jag kan tänka mig att en liten ettrig henéa skulle kunna imponera på Kragg i slutändan, trots att han skulle vara liten som en flugskit ungefär..."

Äh. Dom är i fel ände av världen, och imponerar på en generell kragg ungefär lika mycket som en taliban imponerar på en eskimå. Hemma hos kraggisarna finns bara fjolliga kiriya, spänniga thism och skumma sanari.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Är kraggbarbarerna din skapelse? Tacksam för kort svar så kommer jag utveckla senare...

Mvh / Phelan
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Kraggisk poesi [OT]

...nej, det där var ju vorlonisk poesi. Sårry.
Vogonsk poesi om jag får be.


Vorlonsk poesi borde vara ungefär som att lyssna på jätten i Twin Peaks... Visheter från bortom universum that makes no apparent sense whatsoever.

Inga förslag, eller ska jag anta att kraggisk poesi är i stil med Hasse Alfredssons 'Härjarvisan'?

--
Åke
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
För att Krille har en tolkning av kraggbarbarerna och du har uppenbarligen en annan. Lite småkul om man ser till diskussionen om hur misslorna skulle tolkas förra veckan, där Krille i egenskap av missleskapare motiverade företrädet för sin tolkning...

Mvh / Phelan
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,220
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Vorlonisk poesi [Extremt OT]

Jag är hyfsat säker på att vorlonerna har en pervers böjelse åt Haiku-hållet, faktiskt. Kosh tycks iallafall ha det problemet :gremwink:

- Ymir, fascinerad av varelser av alla de slag som tycks föredra meningsuppbyggnader med ett sparsamt antal stavelser
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Tja, om inte alla sådana ordspråk som du själv har hävt ur dig en gång i tiden räcker som argument så får jag väl ta till det ultimata: du har själv sagt att kraggbarbarerna är en parodi på barbargenren. Har du ändrat åsikt, eller? :gremwink:
 
Top