Nekromanti Kraggbarbarer och Kraggsvärd

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Re: En skapares bekännelse

Och jag tycker nog att Kragg känns som en integrerad del i Mundana, eller hur?

Definitivt.. :gremwink:
 

Xèrion

Veteran
Joined
21 Aug 2003
Messages
72
Location
Älvsbyn, Norrbotten, Sverige
nja....kanske var marco och co. lite väl inspirerade av bla. conan som du nämner men ja kom att tänka på högländarna i dod chronopia först när jag läste om dem. Liknelser, en Högländare skyddar sitt svärd med sitt liv i dod chronopia, detsamma gäller Kragg barbarena i EON. för mig känns det som det är så att dom kanske av misstag kopierat av högländarna. de är min teori . fäll lr fria de e ert val.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Barbarer & Människofolk

Eftersom stycket om kraggfolket numer är nästintill färdigskrivet i modulen Barbarer och Människofolk kan jag kasta in en liten kommentar här.
Kraggfolket kommer efter barbarer och människofolk inte att kännas lika mycket Conan. Då man får en större insikt i deras kultur och leverna så känner man att de är en helt egen folkgrupp med traditioner och historia. Många konstiga halvofficiella saker har korrigerats (exempelvis den befängda idén att de jagar med sina kraggsvärd). Likaså kommer man snart till insikt att kraggsvärdet inte är det vanligaste vapnet, långt ifrån. Det är ett högstatusvapen som är en symbol för de största, starkaste och mäktigaste kraggbarbarerna. Vanligen används yxor och vapen som inte kräver lika mycket stål att banka ihop.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Re: Barbarer & Människofolk

Plus att deras religion finns beskriven, och att det innebär att de halvofficiella Kera och Eyra helt har försvunnit. Nu är det Siron som gäller.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Stackars kraggbarbaren...

Personligen är jag rätt så mycket emot att enskilda raser är comic reliefs bara för att man skall få in lite prutthumor i spelvärlden. Med tanke på den officiella mängd information som finns om kraggbarbarer (det vill säga nästan ingen alls) så kan man inte utröna så mycket av dem. Jag menar utan närmare granskning skulle Eons dvärgar och alver vara exakt lika kliché som alver och dvärgar i de flesta andra fantasyrollspel.

För hur seriöst är det egenteligen med små farbröder med skägg som bor i berg, beväpnar sig med yxor (vilket är utmärkt att kämpa med i trånga gångar) och är allmänt buttra och griniga.

Helt enkelt en fråga om synesätt alltså...
 

Xepp

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
112
Location
Söderhamn
Re: Varför köper unga killar med keps BMW?

DET var den bästa förklaring jag hört hittills iallfall!! :gremgrin:
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Re: Varför köper unga killar med keps BMW?

Hade jag haft lika stora bröstmuskler som den genomsnittlige kraggen hade jag inte behövt nått annat :gremwink:
 
Top