Nekromanti Krönika över Katres Gåtor

Silver_UBBT

Veteran
Joined
12 Jan 2005
Messages
26
Location
uppsala
Greetings,

min spelgrupp Vargarna lirade igenom Katres Gåtor i somras, vilket var jäkligt roligt. Det var fyra år sedan vi spelade Diamantäpplet, eftersom gruppen nu befinner sig på olika håll i Sverige.

Efter vi spelat Diamantäpplet skrev jag en krönika om det, som fick viss blygsam uppskattning på forumet. Nu efter KG skrev jag en krönika till över detta, som jag tänkte låta er ta del av.

Katres Gåtor av Silver Stridshammar: http://lokesvargar.org/filer/Katres%20Gator%20av%20Silver%20Stridshammar.pdf

Och om ni vill läsa allt från början finns Diamantäpplet av Silver Stridshammar här: http://lokesvargar.org/filer/Diamantapplet%20av%20Silver%20Stridshammar.pdf

Konstruktiv kritik och glada tillrop tages tacksamt emot!

Om ni vill ha mer koll på RP:na presenteras de flesta utförligt på lokesvargar.org - titta in dit vetja! Där finner ni också husregler, noveller och massa annat skoj.

Enjoy,

-Silver, undrar när tid finnes för att spela ABK
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Härligt, jag minns krönikan över Diamantäpplet, den var väldigt trevlig så när jag har tid ska jag läsa igenom Katres Gåtor-krönikan, det ska bli intressant att se hur ni gjorde och jämföra det med vad min spelgrupp hittade på under äventyret.

Återkommer med synpunkter när jag tagit mig igenom texten (vilket får bli i nästa vecka, eller veckan därpå, har en tenta att fixa först)
 

ermine

Warrior
Joined
8 Oct 2001
Messages
235
Location
Uppsala
Jag kan inte säga annat än att jag är djupt imponerad av den! Jag tror aldrig att jag läst en så ambitiös och utförlig spelkrönika och det verkar dessutom som att själva äventyret blev riktigt lyckat. Det var genuint spännande att läsa intrigerna i klostret i allmänhet och slutstriden i synnerhet.

Planerar ni att spela Av Blod Komna inom en nära framtid eller väntar ni på kommande delar av Sylfens vrede innan dess?
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Hm. Vår spelgrupp kommer nog att vänta på del 4 innan vi påbörjar Av Blod Komna. Har införskaffat den ändå för förberedelse, men vi kommer inte börja spela än.
 

Ilion

Veteran
Joined
15 Apr 2003
Messages
128
Location
world, Stockholm atm
Vi jobbar hårt på att hinna med att spela Av Blod Komna. Men det kommer inte att ske försen till sommaren med, och sedan så ska Silver orka med att skriva en lika Ambitiös krönika igen.

Så vi vill spela så fort det finns tillfällen, men alla har karriär, barn och annat att pressa in samtidigt. Så ni får hålla tummarna, så får vi se hur det blir nästa höst.=)

Btw: Jag spelade Loke.
 

Silver_UBBT

Veteran
Joined
12 Jan 2005
Messages
26
Location
uppsala
ermine said:
Jag kan inte säga annat än att jag är djupt imponerad av den! Jag tror aldrig att jag läst en så ambitiös och utförlig spelkrönika och det verkar dessutom som att själva äventyret blev riktigt lyckat. Det var genuint spännande att läsa intrigerna i klostret i allmänhet och slutstriden i synnerhet.
Tackar ödmjukast för berömmet! Det gläder mig att det var spännande och intressant även för en som inte var med så att säga. Äventyret blev verkligen lyckat, det var galet skoj att återvända till karaktärerna.

ermine said:
Planerar ni att spela Av Blod Komna inom en nära framtid eller väntar ni på kommande delar av Sylfens vrede innan dess?
Vi vill spela det så snart vi kan helt enkelt. Som Ilion skriver längre ned så är vi numera splittrade över halva landet och har utbildningar, jobb, barn, och så vidare. Det tog 4,5 år innan vi kunde fortsätta på Diamantäpplet, jag kan bara hoppas att det inte tar så lång tid innan vi får lira igenom ABK!
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Det där var något av det mest ambitiösa i rollspelsväg jag någonsin sett, sjukt mycket kudos till dig Silver!
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
WTF !?

HOLY MOTHERFUCKING CRAP!
Liksom herre jävlar vad jag ska ta och läsa igenom det här, när jag får tid.

Liksom abisös krönika, då tänkte jag typ 20 sidor, inte 250s!

Men gud vad kul läsning jag kommer ha framför mig nu.


/Poseur överraskad!
 

Silver_UBBT

Veteran
Joined
12 Jan 2005
Messages
26
Location
uppsala
Re: WTF !?

Poseur said:
HOLY MOTHERFUCKING CRAP!

Liksom abisös krönika, då tänkte jag typ 20 sidor, inte 250s!
Haha, kanske skulle skrivit i ämnesrutan att den var på 200 sidor för att väcka intresse...

Desert Rain, tack för berömmet! Har du lirat KG också? Hur gjorde din spelgrupp?

- Silver, pluggar koagulation för fjärde gången i sitt liv
 
Top