Nekromanti KP-system i Eon

Botulf

Hero
Jag har haft Eon ganska länge (för sådär 8-9 år sedan) med ett par moduler men ändå helt nybörjare på spelet. Jag gillar världen Mundana(både romaner och det rika bakrundsmaterialet i Stenens Söner, Förbannelsens Folk, Legender&Hemligheter osv...), gillar bakgrundstabellerna som ger lite mer djup i karaktärskapande och jag tycker magisystemet faktist är helt ok (i teorin). Dock spelar jag sällan Eon just för att jag som SL(och även mina spelare) faktiskt är så pass lat att jag inte orkar det detaljerade skadesystemet (även om man går efter det i Krigernas Väg). Har dock lekt med tanken att kapa skadesystemet från Mutant eller DoD eller i alla fall införa någon typ av KP-system. Nu är jag inte så pass insatt i den esoteriska biten av Eons regler så därför undrar jag: är det rent praktiskt möjligt att införa ett KP-system?

Ja. Och i Eon 3 finns det nästan. Där finns en variantregel som säger att slagen skadeverkan sätts till hälften på Trauma och till hälften på Smärta. Busenkelt och bryter inte sönder systemet. Vips slipper man tabellslag och allvarliga skador och räknande.

Danke. Kan försöka testa den modellen och se på hur det flyter på.

Back