Jag kör med en modifikation av detta. Till att börja med har jag delat upp yrkesnivåerna mera, och jag låter i stället spelarna höja grundegenskaper (dock ej STO) en gång var nåntingde YN. Visserligen har jag en liten ökning i SPI, SK och KP, men inte ett dugg jämförbar med den gamla. På detta vis är det mera valfritt, vill man ha högre KP får man skaffa sig högre FYS, vill man bli en mäktig magiker höjer man SPI. Detta gör också att präster kan bli skickligare på sina böner (de får också lite extra SPI), vilket de inte kunde tidigare. Dessutom har jag lagt till regler för "multiclassing" och nya specialyrken som svärdsmagiker och helig krigare (bland annat det vad jag förstått rätt önskade "lönnmördare"). Detta leder till att spelarna blir bättre snabbare, man måste inte gå runt och harva i skogen i väntan på att bli "Lärling", utan man går runt och harvar i skogen en kortare tid för att bli "Nybörjare".
På detta vis för jag vidare den gamla traditionen "DoD genomsyrat av husregler" in i tredje årtusendet.
Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...
- Bobby