Nekromanti KP regler

Björnöga

Veteran
Joined
30 Jan 2001
Messages
31
Location
Henån
Håller ni inte med om att reglerna för att KP:t när man går upp en level är jäckligt konstiga! Har ni några förslag till ändringar på den punkten?
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,693
Location
Värnhem, Malmö
Jag kör med en modifikation av detta. Till att börja med har jag delat upp yrkesnivåerna mera, och jag låter i stället spelarna höja grundegenskaper (dock ej STO) en gång var nåntingde YN. Visserligen har jag en liten ökning i SPI, SK och KP, men inte ett dugg jämförbar med den gamla. På detta vis är det mera valfritt, vill man ha högre KP får man skaffa sig högre FYS, vill man bli en mäktig magiker höjer man SPI. Detta gör också att präster kan bli skickligare på sina böner (de får också lite extra SPI), vilket de inte kunde tidigare. Dessutom har jag lagt till regler för "multiclassing" och nya specialyrken som svärdsmagiker och helig krigare (bland annat det vad jag förstått rätt önskade "lönnmördare"). Detta leder till att spelarna blir bättre snabbare, man måste inte gå runt och harva i skogen i väntan på att bli "Lärling", utan man går runt och harvar i skogen en kortare tid för att bli "Nybörjare".
På detta vis för jag vidare den gamla traditionen "DoD genomsyrat av husregler" in i tredje årtusendet.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 

Helgonet

Veteran
Joined
25 Dec 2000
Messages
175
Location
Uppsala
Obalans?

Jag har uppfattningen att om man skippar KP-ökningen vilket jag tycker är rätt, så måste man kompensera detta på något sätt för att det inte skall bli obalans mellan de olika yrkena när de levlar.

Ex nihilo nihil fit
 

DsX

Veteran
Joined
10 Feb 2001
Messages
31
Location
Vänerborg
Re: Obalans?

Man kan anars köra som så att har man varit i strid mycket så får mera i kp och vice vers..

--DsX
Jaha
 

Perimo

Veteran
Joined
22 May 2001
Messages
10
Antingen så kör du helt utan KP höjning när man stiger i nivå.

Eller så halverar du höjningen, tex för en krigare blir det då 5T6/2 KP per nivå, och magiker 2T6/2 KP per nivå osv. Se mitt inlägg om KP för någon dag sedan....
 
Top