Nekromanti Kostymer/karaktärer till halloween

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Yo!

Det är snart halloween och jag skall med på någon form av fest där det är ett visst tema. Temat är ju rätt väntat i och med halloween så nu behöver jag hjälp att välja kostym/karaktär.

Det bästa vore om jag kunde få till något efter följande kravspecifikation:

Gärna mycket (lagom mycket) skägg så jag slipper raka mig.

Inget hår i och med att jag inte har något. Alternativt rätt lockigt axellångt hår som jag kan plocka fram ur min gamla lajvgarderob.

Jag har ju bra kroppsbehåring i övrigt så någon form av varulv vore ju rätt optimalt nu när jag tänker efter, men det är inte så heltäckande så att jag kan springa runt naken. Någon form av outfitt till det skulle kunna funka.

Jag har mycket läderkläder av olika slag. Böxa, långärmad överdel, väst, långrock, penisfodral och sånt. Kan gå att använda till nått?
Det går att skramla fram diverse olika plåtrustningar av olika slag, men jag vill ju kunna softa och dricka bärs så det känns tungt och opraktiskt att kila runt i plåt. Kanske inte är så halloweenit heller med sånt på sig.

Olika former av masker finns att tillgå. Orchmasker av olika slag och en sladdrig nosferatumask, men vaffan!? Jag vill fortfarande dricka bärs så att ha mask är opraktiskt.
Olika former av tänder finns att tillgå. Meckigt det också, men får jag tips om en bra karaktär som kräver lite vassa gaddar så kör jag.

Det jag i kortform är ute efter är ett tips om vad/vem jag kan vara. Nått som är lämpligt utifrån rekvisita och önskan om att få dricka öl och ha skägg.

Hjälp mig!
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
två ord: Space Cowboy

Annars, folk med skägg:

Gandalf
Hagrid
Gimli
Jesus (Space-cowboy Jesus)
Tomten
Rasputin
Kejsare ming
Marcus från B5
Gammelsmurfen
Kal Drogo
Breaking Bad snubben
Zangief
Diktator Aladeen
Leonidas
Ryker
Usama Bin Ladin
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
@obak

Får man göra så på halloween? Välja vem man vill?

Jag trodde det fanns någon form av regel gällande kostymerande och maskeradande, men så är kanske inte fallet.

Breaking Bad Walter skulle ju sitta fint som snus. Kan nog bli snarlik honom med lite glasögon och sköt beiga kläder. Är det enligt reglementet så är det en toppkandidat.

Usama är ju en drömkaraktär annars men det saknas skäggmängd tyvärr.

Mundo said:
Kom ihåg att kör man Walter så får man göra det utan byxor.
Konrad Konvalj said:
V-front istället för penisfodral alltså. Gärna ett par vita och rätt skabbiga sockor till det hela. Kan funka.
obak said:
Tror man måste betala en skatt om man inte klär ut sig till dracula/wolfman/mumien/zombie/spöke/häxa.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Gör som jag gjorde en gång till halloween, klä dig helt i vitt och gå dit som din goda dubbelgångare. Mer scary än så blir det liksom inte...

Sedan, inte för att det angår mig, men kan du utveckla lite mer om penisfodral?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Kör på penisfodral, enbart. När någon frågar vad du är utklädd till, svarar du: "Spelar det någon roll?" (En retorisk fråga alltså. Penisfodral trumfar all annan utklädnad.)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes;n44012 said:
Kör på penisfodral, enbart. När någon frågar vad du är utklädd till, svarar du: "Spelar det någon roll?" (En retorisk fråga alltså. Penisfodral trumfar all annan utklädnad.)
Undrar om det hela går igenom fruns kontroller? Jag tror att det måste planeras väl och troligen måste jag ha en utvald kostym att bära på mig under färden till festplatsen för att sedan ta av den och visa min äkta dress.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Troberg;n44006 said:
Sedan, inte för att det angår mig, men kan du utveckla lite mer om penisfodral?
Penisfodral: Ett stycke skinnpåse trätt över skinnpåse, penisrot och ollon. Fästes lämpligt med lädersnöre kring midjan och en extra rem mellan skinkorna som sedan fäst i botten av fodral i anknytning till skrotum.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag skall på en maskerad med temat "Vansinne", lite senare i år. Då tänkte jag gå utklädd som en domedagsprofet med tillhörande skylt om undergång. Gör sig bra med skallighet, skägg och rusdryck.
 
Top