Nekromanti Kort om kort från GothCon XXIX

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Det här är ingen konventsrapport, det är helt enkelt en guide till de bilder jag själv tog under konventet på diverse forumiter samt de bilder som togs under GothCon-pub.

För de som är med på bilderna men inte vill vara det så skicka mig ett PM så tar jag bort den bilden det är frågan om.

Är någon bildbeskrivning felaktig på riktigt (och inte skämtsamt felaktig som i fallet med den däckade Ymir) så kontakta en redaktör så det åtgärdas.


Först bilderna från GothCon-puben
Första länken på varje rad visar en förminskad version av orginalbilden (direkt efter är en länk till orginalbilden, "Highres")
Stora kylen innan det började Highres
Lilla kylen innan det började Highres
Första stora sällskapet som anlände Highres
Ett parti stoner fluxx har precis avslutats Highres
Ymir gillar tydligen öl Highres
Jag är dålig på namn #1 Highres (Det är Henko)
Yyrkoon diskuterar något Highres
Olle... Highres
Fogge äter tortillachips Highres
Har Ymir däckat på bardisken? Highres (nej, han skrattar bara åt bilden på Fogge)
Yass med sin kopp med kaffe Highres
Olle... igen Highres
Jag är dålig på namn #2 Highres (Det är också Henko)
RipperDoc, eller är det Abraham Lincon som rest framåt i tiden från sin ungdom? Highres

Bilder från fredagen
Första länken på varje rad visar en förminskad version av orginalbilden (direkt efter är en länk till orginalbilden, "Highres")
Brädet till Lord of the Ring Highres
Banderollen som Dante var så stolt över (samt Magnus Seter och Dante) Highres
Banderollen igen (utan något annat) Highres

Bilder från lördagen
Första länken på varje rad visar en förminskad version av orginalbilden (direkt efter är en länk till orginalbilden, "Highres")
Fogge leker med något Highres
Yass ser ut att somna när som helst Highres
Krille ser ut att tänka rejält Highres

Bilder från söndagen
Första länken på varje rad visar en förminskad version av orginalbilden (direkt efter är en länk till orginalbilden, "Highres")
Vulf spelleder Dungeon of Doom Highres
Chrull tittar på de stakars spelare vars karraktärer dör som flugor Highres
Dante och Vulf jublar över en Critical Hit som Vulf rullade (tror jag det var) Highres
Så ser det ut när man spelar Dungeon of Doom Highres
Yass ser ut att falla i Konventskoma vilken stund som helst Highres

/Seinet Wintermute - Skall ta igen massa förlorad nattsömn senare ikväll
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
trevligt ! (ant)

trevliga bilder Seinet !
Synd att inte du fastnade på nån bara... :gremgrin: :gremwink:

/ johan k, som är sådär småsliten efter helgens jobbande
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Vem är han på bilden?

Alltså, vem är killen längst till höger på den här bilden. Han är lätt den skönaste av alla Dungeon of Doom-lirarna. Han återkom gång på gång och spelade och verkade ha hur kul som helst. Han hade samma "fan vad coolt"-glöd i blicken som en elvaåring som bläddrar i sin första monsterbok. Det var otroligt kul att ha en spelare som uppskattar ens jobb på ett så tydligt sätt.

Om han finns på forumet så är han min nya favvo-forumit.

- Vulf

(schyssta bilder förresten, grymt att du fick upp dem så fort)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Skadeglädjen som fullkomligen lyser igenom när Vulf och Dante jublar åt sin crit är ju bara... humor. :gremlaugh:


Storuggla, missade åter ett con
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Dolska forumiter …

Jag tycker att alla forumiter borde presentera sig som sådana. Smyga omkring och låtsas vara icke-forumiter – vad är det för fasoner?!

Kom igen nu alla forumiter som kom förbi Dungeon of Doom: berätta för oss som arrade att vi faktiskt träffat er i verkligheten (om än omedvetet).

De jag känner till (och minns – en fördröjd konventskoma börjar göra sig påmind) att jag träffade är: Oldtimer (med barn), Marco Behrmann, Seinet, Yrkoon, Lambi, GrottrolletNaug, Krille, Snigel, Han, Yassilus, Dimfrost, Foggmock, Zaphod, Ymir, Lycan, Arvidos, Gurgeh, Dnalor, Avatarex, jimpe, Björn Hellqvist, Gardener, Herr Nils, Vitu … Vulf, Magnus Seter, Chrull, walium, Magnus Malmberg och … öhh … förmodligen några andra (koma). Blasphemy träffade jag inte, men jag såg honom i alla fall.

Godnatt.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,307
Location
Göteborg, Lindome
Re: Mr. Snääd himself

Ja, var inte han med i ditt gäng som spelade "Det som göms i tö"?

Tack för ett gott spel, förresten.

/Mikael
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Re: Dolska forumiter …

Jag har aldrig sett någon njuta så av när monstren träffade som du gjorde i DoD. Härlig oförfalskad dödsglädje. =)

Nästa gång skall jag minsann få spela på level fem. Då skall vi vinna!
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Re: Mr. Snääd himself

Alldeles riktigt. Han spelade den klåfingriga alven som var lekte lika svårfångad (hon var inte sugen på Indiangiftemål) som papperna hon försökte stjäla :gremgrin:

Det är jag som ska tacka!
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Fan vad du suger!

1. Partiet Stoner Fluxx är inte nyavslutat, det låg på bordet i typ två timmar innan vi satte oss där, varvid vi skyfflade undan det för att inte spilla alkohål på det.

2. Jag äter sånadärna tortillachips och inte ostbågar.

3. Det jag leker med är en figur till Star Wars miniatures, vilket sög ganska hårt så jag sålde de starters jag köpt.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Dolska forumiter …

[...]Zaphod[...]Arvidos[...]Dnalor[...]

Jag såg dig iallafall, trots att vi knappast hälsade. Hängde nästan jämt med ovanstående, och vid tillfället du var ute och rastade Vitulv ( :gremwink:) även med Ymir och några andra... har jag för mig.
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Jag var där …

.. tidigt på lördag och spelade en omgång, i en grupp med fyra wizards och en sorcerer. Sanslöst kul och sanslöst kort!
Satt mitt emot dig iförd glasögon och halvlångt hår.

/Mattias
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Ni klarade er ju bra!

En ac wizzarna lyckades nita ett troll-skelett med bara sin quarterstaff!

M.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Film från GothCon-pubben!

Nu har vår trevlige barchef och fotograf Henrik Jernevad sammanställt en cool film över GothCon-pubben (eller bildspel, bereoende på hur man ser det). Se och njut här.

(Henrik Jernevad är alltså den Seinet glömde bort namnet på i sin uppräkning)

/RD
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Film från GothCon-pubben!

Fyfan vad bra! Betyg: :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:

Sju av fem är inte illa...

-Hjalle, exalterad.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Film från GothCon-pubben!

Får säga detsamma, bra film... nästan bättre än själva GothCon-pub

/Seinet Wintermute - Undrar lite varför intresset är så svalt för en vandring till Lincon
 
Top