Nekromanti Korspollinering av spelstilar

Cut scenes användes i Star Wars D6 som rena stämningsbilder som SL läste högt. De var dock inte betydelsebärande på så sätt att de berättade något nytt för spelarna.
 
Bifur;n326124 said:
Cut scenes användes i Star Wars D6 som rena stämningsbilder som SL läste högt. De var dock inte betydelsebärande på så sätt att de berättade något nytt för spelarna.

Jag har tänkt mig att de både ska få veta saker i förväg som möjligen kan påverka deras vägval och få höra scener i efterhand som förklarar t.ex. SLP-relationer.

Edit: Men även rena stämningsscener.
 
Mitt "hem" är ju numera någon form av dramasimulationism (som jag kanske borde sammanfatta någon gång) men det senaste jag har plockat med mig är tabeller. Jag gillar dem, och tycker numera även att de är roliga att göra. Jag körde tidigare med punktlistor med exempel som jag kunde använda, men jag föredrar tabeller. Jag vill bli överraskad av äventyret även som SL och då är tabeller kanon.
 
Back
Top