Nekromanti Korsordstävlingen 2

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
975
Location
Södra stockholm
Inspirerad av Mukwas första korsordstävling kommer här en till!

Det bifogade krysset tillägnas särskilt Krank och hans favoritserie Game of thrones.

Precis som i förra tävlingen, PMa mig svaret, så får den första evig ära i form av sitt nick i stora fina bokstäver i denna tråd.
För att räknas som rätt svar accepterar jag ca 3 rutor tomma eller fel, men hela den blå huvudfrasen måste vara klar.

Men! Framförallt var det ett riktigt kul knep och knåp för mig att sno ihop detta, så jag slänger in en sak till. De första upp till tre som löser detta skickar jag på typiskt korsordstidningsmaner en trisslott till (om de vill). Det vore helt enkelt väldigt roligt att se om någon ids/kan lösa det här.

Jag lägger upp rätt lösning tids nog. Får jag inga svar ger jag någon ledtråd.
 

Attachments

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,220
Location
Stockholm
Går det måhända att lägga upp en mer högupplöst version? Har lite svårt att läsa en del av rutorna.
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
975
Location
Södra stockholm
Det är en screencap from Excelen jag jobbade med, så bra som min skärm är :) Men den ser bättre ut lokalt än om jag laddar ner den. Mystiskt. Forumet ville inte ta emot Excel-dokumentet som bilaga. "Ogiltig fil" hävdar det.... men jag provar så här i stället:

https://www.dropbox.com/s/rxvrr4kryf7xidt/kryss_tyrion.bmp?dl=0

Detta är en bitmap.

https://www.dropbox.com/s/ejjf75tku7...on_2.xlsx?dl=0

Det här är alltså den vanliga excel-filen. Har märkt att pilar och streck kan hoppa runt lite, särskilt om man zoomar, men enklare att fylla i. Och i dropsbox' visningsläge blir det inte så bra heller, så ladda ner och öppna.

(Den som har ett tips om ett riktigt bra korsordsmakarprogram får gärna meddela det!)
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
975
Location
Södra stockholm
DeBrac[FONT=comic sans ms, cursive]y[/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]Må åtnutja evig ära! Snyggt jobbat!

Ledtråd till alla: Långa ordet till höger är Balsträspån. Klantig variant av det egentligen korrekt sammansatta Balsaträspån. En ledtråd för alla!
Två triss kvar....
[/FONT]
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Tjoho! Evig ära! Har precis skrapat min trisslott (tack tack!) och kan avslöja att det är någon av de två som är kvar som är vinstlotten. Så buss på det där korsordet. :)
 
Top