Nekromanti Korsett? (Ytterligare en skum fråga)

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,226
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Bara undrade: Använder kvinnor korsett i Mundana, och isåfall: i vilka kulturer, i hur stor utsträckning?

- Ymir, de skumma frågornas mästare
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Nej. Man använder inte korsett på Mundana.
Du förstår, Mundana är basic fantasy så alla kvinnot/flickor/jäntor/whatever är hur snygga som helst och behöver inte korsett.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Sorgligt - oseriöst

Alltså helt allvarligt så är det lite synd. Jag kan inte tänka mig något roligare sett att djävlas med karlar än att ha en korsett med tillbehör som de kan ha mycket bekymmer med under exempelvis - risken för våldtäkt, ett skamlöst fruntimmer på ett värdshus etc.

Men det är å andra sidan en enorm lättnad, vet ni hur jävla ont det kan göra att ta på sig ett sånt otyg? Respektive hur intressant det kan vara att få luft när man är i en sådan? Jag kan tänka mig att ni inte riktigt är medvetna om det... men jag skulle inte rekommendera en språngmarsch i en hårt åtdragen korsett.

Fördelarna är ju å andra sidan inte helt ointressanta. Man kan få karlar att böja sig ned för att ta upp det man tappat. (korsetter av vissa sorter medger ingen direkt gymnastisk böjelse) Man får en grymt snygg hållning. Rak i rygg och med blicken riktad framåt. (ibland något glasartad, men vad gör man inte för att vara vacker)

Mundana gör å andra sidan inga försök att vara historiskt korrekt eller något sådant. Tacka gudarna för det. Men det vore faktiskt roligt att ha med lite korsetter - bara som lite lagom förveckling... *flinar*



Lady Silver Wolf
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Det är väl ingen ursäkt?
Bara för att en tjej är en 36-24-36 "naturligt" finns ju ingen anledning att inte bättra på till 38-18-24 m.h.a. korsett
:)

Fram för mera Korsetter på mundana, korsetter är coola.
:)


/Bjorn
 

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
Hur är det med den sanari-alviska klänningen(har glömt namnet)?
Den är styv & kroppsnära, fyller samma funktion.

/Cernael-cogito ergo doleo
 
Top