Nekromanti Korset, Drakväktare och Kättaren

Acenchious

Veteran
Joined
27 Apr 2013
Messages
20
Hej jag håller på att läsa Korset och Tronen av Tobias Landström och har även införskaffat Drakväktare och Dräparen. Jag har planer på att inom en snar framtid...okej det blir nog efter löning så några dagar.

Någon annan som läst dessa böcker?
Korset och Tronen utspelar sig år 2601 efter den Ende och i "nutid" (antar jag), men när utspelar sig de andra böckerna?
Borde man läsa böckerna efter utgivnings år eller finns det någon annan bra ordning?

Uppskattar alla idéer, tycken eller diskussioner :gremsmile:
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,555
Location
Umeå
Korset och tronen har jag inte läst, men drakväktartrilogin tycker jag tillhör bland det bästa av svensk fantasy som utgivits.

Vet inte om jag har så mycket mer att säga...
 

AgnusDaak

Veteran
Joined
11 Aug 2012
Messages
32
Location
Lund Sverige
Alla böckerna du nämnde har jag läst med stor behållning. "Korset" och "kättaren" hänger inte ihop så det spelar ingen roll i vilken ordning du läser dem. Drakväktartrilogin hänger dock uppenbarligen ihop och bör läsas i sin bestämda ordning för att undvika spoilers :gremsmile: Drakväktartrilogin är riktigt bra och jag rekomenderar denna fantasytrilogi till folk som gillar fantasy generellt. "Kättaren" och "korset" är underhållande, men enligt mig är de främst till för oss som INTE KAN få nog av mundana. För oss är de fortfarande klart värda att läsa^^
 

Acenchious

Veteran
Joined
27 Apr 2013
Messages
20
Har ett litet problem med drakväktartrilogin just nu då en av mina medspelare är en...omgjord Mara vid namn Mar, min sl försäkrar mig om att vårt äventyr inte är canon med det i böckerna men jag ger mig fan på att det är något som kommer minska min upplevelse i vår kampanj. Så jag har bett spelaren att börja läsa Drakväktare och se därefter :gremsmile:

"...främst till för oss som INTE KAN få nog av mundana" Stämmer in väldigt bra på mig :gremlaugh:
"Vargen och Kättaren" blir nog nästa bok till läsning samt läsa igenom min nya "Alver - Sångarens Ätt"

Ingen som läst Svärdspel i Hadarlon eller Stormens Vandrare?
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Den hör inte till de böcker som är värda att läsas för sin egen skull. Bara för de som inte kan få nog av...

Edit: Kanske skulle skriva ner vilken bok jag talar om. Svärdspel i Hadarlon
 
Joined
5 May 2006
Messages
17
Location
Göteborg
Tro mig, all kongruens mellan böckerna och kampanjen kommer att vara ren slump. Om jag nu har fel och det är något som stämmer så kommer jag att ändra på det bara för att fucka med hjärnan din. Så läs och var glad, jag tänker snart göra det.
 

Acenchious

Veteran
Joined
27 Apr 2013
Messages
20
Jag är inte övertygad...
Jag tror att allt kommer förstöras och jag kommer inte kunna se min spelkaraktär i spegeln

Men jag lämnade mitt ex av Drakväktare hos Sam (spelaren av Mar) och hoppas han läser den och säger vad han tycker :gremsmile:

Det är ju dock så att det är bara en tidsfråga innan jag inte klarar av att vänta längre och kommer käka upp den trilogin så fort så man skulle kunna kunna tro det var middag på Takalorr
 
Top