Nekromanti Korruption

Khal

Veteran
Joined
17 Aug 2017
Messages
15
När jag förlorar mig i Symbaroums spelvärld (för det gör man verkligen) så tänker jag mig att Ambrierna flyr från ett döende land. Ett land som fördärvats av mörkermagi, död och Korrumption... Fast här slår min hjärna bakut. För jag tänker att de kommer till ett nytt land, där Davokars mörker är något helt nytt. Dess korrumperande kraft är något som Ambrierna inte stött på tidigare. Styggelser som aldrig skådats.

Frågan blir onekligen som följer: Vad hände med mystiker som överdoserade kraften innan man kom till Ambria? Blev de inte styggelser då? För visst måste mystiker ha överdoserat när de utövade sitt hantverk i det forna hemlandet. Är inte just korruptionen en av anledningarna till varför man flyr. Eller är det en ny slags korruption?
Varför är man då så snar till samma misstag igen, att väcka upp den kraften.
 

LordXaras

Veteran
Joined
6 May 2015
Messages
148
Alberetor hade och har extrema problem med vandöda. Gigantiska horder med sinneslösa kroppar som vandrar genom landet i jakt på liv. Det verkar inte vara något som Davokar har sett.

Att döda kroppar vaknar som vandöda framstår som mestadels främmande för Davokars befolkning, som en slags smitta som Ambrierna för med sig. Så det framstår ju som om överkorrumperade i Alberetor i regel blev odöda och överkorrumperade i Davokar i regel blir styggelser.

Om man ser till treenigheten Alstra-Tukta-Rasa så kanske det är så att Rasa bubblar mycket närmre ytan i Davokars närhet och därför när någon öppnar för korruptionen så släpper de även in denna vilda och ursinniga världskraft som inte kunde göra sig hörd på andra sidan Titanerna. Alltså att styggelser är varelser besatta av Rasa och att Rasa bara kan "agera" omkring Davokar.
 
Top