Nekromanti Korrekturläsning

RaskoInikov

Veteran
Joined
2 May 2005
Messages
132
Location
Boden - Norrland.
*Häftig intromusik*

Nu börjar SURR vara i färdigaste stadiet rent textmässigt så jag skulle vilja be om lite hjälp med korrekturläsning.

Det rör sig om blygsamma 11 A4 - så det blir väl kanske inte så jättejobbigt att korra. Jag har inte lagt någon vikt på layouten, så tänk inte på det. Jag är dessutom ny på att konvertera dokument till .pdf och få det att bli bra. Ha överseende.

Om du är intresserad av att korrekturläsa SURR och återkomma med en kommentar: Posta ett svar i tråden eller skicka ett PM med en mailhänvisning så skickar jag filen.

Om någon är tillräckligt ambitiös för ett speltest är det helt i rätt linje. Återkom med kommentar bara.

Raskolnikov - Tacksam för all hjälp.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Om du lovar att återgälda min korrekturläsning så kan jag kolla igenom ditt verk. Min mail hittar du i profilen min.
 

Brunalven

Warrior
Joined
5 Feb 2001
Messages
330
Location
Visby
Jag är dessutom ny på att konvertera dokument till .pdf och få det att bli bra. Ha överseende.
Till skillnad från pdf är det ju möjligt att markera ändringar i en doc-fil så varför göra en pdf av den?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
"Till skillnad från pdf är det ju möjligt att markera ändringar i en doc-fil så varför göra en pdf av den?"

Acrobat Reader kan markera text i PDFer och att markera korrekturanmärkningar direkt i dokumentet är enbart jobbigt, både för den som gör det och för den som ska reda ut det och fixa till det senare. Därför är PDF ett Bra Alternativ, dock ej Nödvändigt.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
"Till skillnad från pdf är det ju möjligt att markera ändringar i en doc-fil så varför göra en pdf av den?"
Sedan så bevarar pdf bevarar designen.. Open Office och Word däremot.. De kommer inte bra överens..

/Han som fyllde på vad Yassilus sade
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Argh.

Jag har nu suttit i 3 timmar och läst & kommenterat & korrigerat & urk. Hoppas du har Adobe Acrobat. :gremsmile:.
 

RaskoInikov

Veteran
Joined
2 May 2005
Messages
132
Location
Boden - Norrland.
Tack för hjälpen

Och - I owe you one :gremcool:

Det är inga problem att läsa dina kommentarer. Smidigt, jag visste inte ens att det gick att göra sånna (men då är jag också rätt noobörjare på acrobat).
 

RaskoInikov

Veteran
Joined
2 May 2005
Messages
132
Location
Boden - Norrland.
Re: Shoot man, shoot!

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få. Jag har varit på villovägar tillsammans med flickan, därav det något sena svaret.

Jag skickar SURR i .pdf format till dej på direkten.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Acrobat reader (ot)

Fråga: hur gör man kommentarer i en pdf-fil? Klart nyfiken.

Har en gammal gratisversion av Acrobat Reader 5, ty min dator kör så föråldrat OS att jag inte kan installera nyare versioner... :gremfrown:

/Ulfgeir
 
Top